Avatar billede frits063 Nybegynder
23. juli 2006 - 12:41 Der er 5 kommentarer

hvordan kopie jer windows fra pc til pc

vi har får en ny computer for den gamles c harddisk brændt sammen men den har d harddiske i nu så jeg vil gerne kopie windows fra den ny til den gamler pc for det var på c windows var før
hvordan gør jeg det?

jeg har en ektern harddiske
Avatar billede leif Seniormester
23. juli 2006 - 12:44 #1
Aldrig en god idé at kopiere en Windows fra 1 maskine til 1 anden maskine, lav en reinstall og flyt så kun data såsom Emails, Dokumenter og lign.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2006 - 12:49 #2
Prøv at forklare lidt nærmere hvad det er du tænker på, det er lidt svært at gennemskue hvad du mener
Avatar billede webdesigner Praktikant
23. juli 2006 - 12:53 #3
lyder som om du havde 2 diske i den gamle pc..

tage den nye disk og sæt den i din pc som master ...

Installer Windows...

sluk computeren

sæt det gamle drev i  og boot den vil nu finde den gamle disc som D:
Avatar billede webdesigner Praktikant
23. juli 2006 - 12:54 #4
bemærk at du kun skal have den nye disk i når du installerer
Avatar billede off-line Nybegynder
23. juli 2006 - 18:18 #5
Det kan du ikke, med mindre, at begge bundkort er helt identiske, og det er de vel
ikke? Så hvis du kopiere Windows fra din nye PC til den gamle, med f.eks. Acronis
True image, så er du nød til, så snart du starter op, at køre en "repair" af hele
windows. MEN! Du har vel tænkt dig, at bruge din nye PC, og dermed din Windows
licens, og så kan du ikke også bruge licensen på den gamle PC.
Skulle du alligevel have lyst til at prøve, er her et link. Programmet kan tages
ned som prøve. True image 9:http://www.acronis.com/