Avatar billede oo Nybegynder
23. juli 2006 - 08:01 Der er 3 kommentarer

Underclocking af grafikkort

Jeg har et MSI NX7900GT grafikkort.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=214324

Jeg syntes dog den larmer lidt for meget.

Mit spm...er der mulighed for at dæmpe støjen ved at underclocke den og kan det overhovedet lade sig gøre?

På forhånd tak...
Avatar billede tribalroots Nybegynder
23. juli 2006 - 12:13 #1
Aner ikke hvad de snakker om med DOT feature, men måske kan du bruge det til noget:

"MSI's Exclusive D.O.T. Express feature

The intelligent part on MSI's 7900GTX/GT series graphics cards is the D.O.T Express feature, which is included in the driver CD. D.O.T stands for Dynamic Overclocking Technology and it is an automatic overclocking tool that has the potential to raise performance by up to 10%. There are six levels to D.O.T with different percentage increases: Private (2%), Sergeant (4%), Captain (6%), Colonel (8%), General (9%) and Commander (10%) . That's not all. The D.O.T. Express feature helps improve GPU cooling and reduce fan noise, which gamers will appreciate when they are playing games."
Avatar billede webdesigner Praktikant
23. juli 2006 - 13:23 #2
øhhh ja men det er fanen der larmer så at cloke den ned hjælper ikke...
prøv at trykke på grafikkortet(fanen) min sagde klik og fald på plads...
var godt nok en 6600GT men samme blæser type..

ellers køb en ny blæser....

du knn godt Downclocke men det er dumt da det er blæseren der larmer og ikke din GPU...

du kan cloke dem med denne commando

start notepad
ind sætte det her

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NVTweak]
"Coolbits"=dword:00000003

gem dokumentet som reg...
Kør den ved dobbeltklike på den

Der er nu et punkt under graffikort indstillinger der hedder Clock Freqency Setting
her kan du cloke og downcloke din gpu... men som sagt tivler på det virker
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
24. juli 2006 - 22:38 #3
Løsningen er nok at kombinere de to forslag, downclocke og derefter sætte hastigheden på blæseren så der ikke opstår problemer med overophedning!