Avatar billede doublejoble Praktikant
22. juli 2006 - 16:44 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med D-link 604 og tdc adsl

Hej Eksperter

Jeg har fået adsl hos tdc - et speedstream 4100 kabelmodem.

Hertil har jeg sluttet en ny D-link 604 router.

Mit problem er, at routeren kobler sig fra efter nogen tid og så kan jeg ikke få den på igen uden at genstarte den og kabelmodemet.

Når jeg kobler en pc direkte til kabelmodemet er forbindenlsen klippefast, så det må være et eller andet med routeren.

Jeg har sat routeren til at auto-reconnecte - men det gør den ikke, eller også kan den ikke - jeg ved det ikke.

Jeg har prøvet at resette den, men det hjælper ikke og jeg har prøvet at sætte mtu til 1454, det hjælper heller ikke.

Håber nogen har et godt forslag til hvad jeg kan gøre.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
22. juli 2006 - 18:07 #1
Har du prøvet at pille det der auto-reconnecte fra for at se om det er det der laver noget. Bare et forsøg
Avatar billede henrikr1 Nybegynder
22. juli 2006 - 18:18 #2
Jeg har haft et lignende problem - Fejlen lå i strømforsyningen til routeren!

Henrik
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
22. juli 2006 - 18:32 #3
Godt du får den Henrik
Jann
Avatar billede doublejoble Praktikant
22. juli 2006 - 21:06 #4
Hvor vildt..
For lige at gøre det helt klart - den går ikke ud, den hopper bare af internettet.
Avatar billede doublejoble Praktikant
22. juli 2006 - 21:13 #5
Det var til henrikr1...

Og til jann-jensen: Jeg slog auto-reconnect til for at prøve at afhjælpe problemet.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
22. juli 2006 - 21:41 #6
Lykkedes det
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
22. juli 2006 - 21:49 #7
Hvordan er der ikke noget med de fra TDC adsl kører med faste IP-adresser, sådan at den adresse skal indtastes i din router. I så fald skal din router sættes op til static ip og den statiske ip-adresse fra tdc skal tastes ind hvor det angives i routeren. Det kan du ikke komme udenom. Det var lige noget jeg kom i tanke om.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
22. juli 2006 - 22:31 #8
Jeg har lige læst mig frem til at du kører DHCP fra tdc. Derfor skal du jo lige tjekke at din router er sat op til at køre DHCP altså Dynamisk IP-adresse. Hvis der er et felt med Domain name skal det være udfyldt med et eller andet der angiver noget omkring tdc, og så tror jeg at du skal sætte MTU tilbage til auto. Det med at du kører DHCP har jeg læst på tdc's hjemmeside. Det er hvad jeg lige kan komme i tanke om nu. Jeg kommer tilbage i morgen.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
22. juli 2006 - 23:08 #9
Jeg er lige kommet i tanke om en ting mere, som man skal i forbindelse med webspeed, og det at clone MAC-adressen fra net-kort på den computer, der har fast forbindelse til routeren og dermed internettet. Der er en funktion i routeren, der hedder noget med MAC address Clone. Den bruger du til automatisk at overføre netkortets MAC-adresse til routeren. Den skal tdc bruge for at de kan se at der er eller hvad det er for en computer der er i den anden ende. Det er sådan webspeed fungerer og tdc-adsl ligner det så jeg tror det kunne være det samme.
Avatar billede doublejoble Praktikant
23. juli 2006 - 20:58 #10
Hej med jer.

Nu har jeg haft routeren på siden igår og den er ikke hoppet af en eneste gang. Skønt.
Jeg har ikke gjort noget eller ændret i indstillingerne, så jeg ved faktisk ikke, hvad problemet var.
Lidt kommentarer til Jann-jensen: Ja, min router var sat op til at køre dynamisk Ip og få adressen fra dhcp serveren. Der skal ikke stå noget i feltet domain name og med tdc er det ikke nødvendigt at clone mac adressen. Det gjorde jeg nu alligevel, for det kan ikke skade..

Nå, men nu virker det og det er jeg glad for. Tak for hjælpen henrikr1 og jann-jensen
I får 20 p hver som tak for interessen og så snupper jeg selv de sidste 20 fordi der ikke blev givet et svar på spm.
Avatar billede doublejoble Praktikant
23. juli 2006 - 20:59 #11
Når I lægger et svar...
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
23. juli 2006 - 21:34 #12
:-)
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
02. august 2006 - 13:48 #13
Doblejoble, prøv at smid et gratis spørgsmål ud om at henrikr1 kan melde sig til point på dette spørgsmål her, så vi kan få det lukket.
Avatar billede doublejoble Praktikant
02. august 2006 - 19:13 #14
Henrik1 får en mail, når der kommmer nye indlæg i dette spørgsmål.
Hvis han ikke har svaret om et par dage, lukker jeg spørgsmålet.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
11. august 2006 - 22:22 #15
Doublejoble tror du ikke det er tiden
Avatar billede doublejoble Praktikant
16. august 2006 - 20:48 #16
Hej Jann
Jeg kom hjem igår efter en uge i Norge - jo jeg tror at det er tiden.
Tak for hjælpen..
Avatar billede doublejoble Praktikant
16. august 2006 - 20:49 #17
svar