Avatar billede Mads Nybegynder
22. juli 2006 - 16:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lave urskiver til en bil

Jeg er igang med at lave nogle urskiver sammen med en kammi..

Vi har scannet hans gamle urskiver ind i en høj opløsning (300 DPI), og lagt dem ind i Paint og farvet baggrund, tekst og grafik derpå - MEN det tager en krig. Kan man ikke vha. et andet program gøre det lidt nemmere og hurtigere?

På forhånd tak..
Avatar billede zynzz Praktikant
22. juli 2006 - 16:49 #1
Photoshop?
Avatar billede miqe Nybegynder
22. juli 2006 - 16:58 #2
http://gimp.org/
The Gimp virker lidt på samme måde som Photoshop, men er til gengæld fuldstændigt gratis.
Både med Photoshop og The Gimp skal du dog vende dig til at arbejde i lag.

http://imagemagick.org/script/install-source.php#windows
Image Magick findes også til Windows og kan alt. Det er lige før den også kan brygge kaffe. Understøtter langt de fleste kendte grafikformater
Avatar billede Mads Nybegynder
22. juli 2006 - 17:09 #3
Jamen jeg kan ikke finde ud af de programmer der! Så skal jeg have en guide..

Jeg tænkte på om man ikke kunne ændre på konstrasten (????) så det bare blev fuldstændig noget af det, så man kunne lave den rigtig farve i paint :D
Avatar billede henrikr1 Nybegynder
22. juli 2006 - 18:20 #4
Afhængig af bilmærke kan de købes på ebay i tyskland! - Så er de lavet så lyset går igennem!

Henrik
Avatar billede miqe Nybegynder
22. juli 2006 - 19:51 #5
Problemet med Paint er at der er et ret simpelt program.
Vis det bare er for denne ene opgave, kan du bare hente en trial-version ned af et betalingsprogram og slette det inden du skal til at betale for det.
Her er en række programmer der kan hentes ned:
http://www.download.com/3120-20_4-0.html?tg=dl-20&qt=paint&tag=srch
Nogle er gratis, andre er trial og nogle er betaling up front.
Prøv dig frem
Avatar billede Mads Nybegynder
22. juli 2006 - 20:45 #6
Nu har jeg så fået lavet alt det jeg skulle - i paint, det tog bare 100 år ;)
Avatar billede miqe Nybegynder
22. juli 2006 - 21:31 #7
*gg*
Må vi se resultatet? :o)
Avatar billede Mads Nybegynder
23. juli 2006 - 22:24 #8
Så skal jeg lige spørge om han vil dele hans Corolla urskiver med jer :D