Avatar billede leander Nybegynder
22. juli 2006 - 14:08 Der er 5 kommentarer

Postnumre og Geografiske Lokationer

Hej,

Jeg leder med lys og lygte efter en database/tekstfil/whatever over postnumre og deres geografiske lokation. Er der nogen der ligger inde med disse data?

Jeg ved at man kan købe disse, men jeg ville helst undgå at skulle af me 3000+ kr for dette.

Jeg har fundet et indlæg på dk.satellit med en liste over dem, men desværre ser data ud til ikke at være korrekte.
Avatar billede mula Nybegynder
22. juli 2006 - 21:49 #1
Avatar billede nielle Nybegynder
22. juli 2006 - 22:04 #2
Avatar billede leander Nybegynder
23. juli 2006 - 15:23 #3
Desværre indeholder ingen af disse de geografiske lokationer (længde- og breddegrad) for postnumrene :-(
Avatar billede nielle Nybegynder
23. juli 2006 - 17:09 #4
Nu er et postnummer jo altså et område og ikke et punkt. Derfor har det heller ikke nogen bestemt længde- og breddegrad... snare uendeligt mange, hvis man skal være matematisk korrekt.

Men hvis du ikke kan finde det hos Postvæsenet, så tvivler jeg på at du finder det gratis nogen andre steder.

Det ser ud til at Kort og Metrikkelstyrelse engang har lavet en database med sådan noget, og at de siden har overdraget det til "Den Offentlige InformationsServer". Jeg har dog ikke kunne finde det omtalt på deres hjemmeside (www.ois.dk). Jeg har heller ikke kunnet finde noget hos deres ejer, Erhvervs- og Bygningsstyrelsen (http://www.ebst.dk/).
Avatar billede nielle Nybegynder
07. august 2006 - 20:31 #5
Hvad med noget respons?