Avatar billede b_munch Nybegynder
22. juli 2006 - 10:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tid og dato forskel ?

Hej
Hvis jeg har oprettet to kollonner med dato og tid i rette format -
hvordan finder jeg så forkellen i en anden kollonne ?

For siger jeg, f.eks. kollonneA - kollonneB (eller omvendt) = bliver resultatet nemlig ikke korrekt, selvom resultatkollonen formateres med korrekte tidsformat.

Er der mon nogen der kan hjælpe her ?

Hav en god dag.
Avatar billede rosco Novice
22. juli 2006 - 10:39 #1
Avatar billede mrjh Novice
22. juli 2006 - 12:58 #2
Med den lige hage at du skal bruge en formel hvis tiden runder kl 24.
Resultatcellen skal også være formateret som tid
=B1-A1+(A1>B1)
Avatar billede b_munch Nybegynder
24. juli 2006 - 11:29 #3
Tak for Jeres hurtige reaktioner.
Jeg er ny her på forum'et, men har måske stillet en opgave som ikke sådan lige er løsbar.

Jeg har læst ovenstående svar, som desværre dog ikke har hjulpet mig helt videre.
Men måske er det mig der er lidt dum.
Min opgave kunne f.eks. se således ud:

A1:(01-05-05 12:00:00)    B1:(10-07-06 14:30:00) C1:=(C6-B6+(B6>C6)) resultat i samme format som A1 & B! altså 09-02-01 02:30:00.
Vil dog også acceptere at kunne få det i et andet brugbart format eller rækkefølge. Men skulle gerne være delt op i år, måneder, dage, timer og min. (år kunne måske i nødstilfælde udelades)

Hav en god dag.
Avatar billede b_munch Nybegynder
24. juli 2006 - 11:35 #4
Øv, fik skrevet forkert i ovenstående formel, (ind kopieret forkert celle)som jo selvfølgelig skulle have været:
C1:=(B1-A1+(A1>B1))
Avatar billede kabbak Professor
24. juli 2006 - 12:44 #5
C1 =(ÅR(B1-A1)-1900)&" år "&  MÅNED(B1-A1)&" Måneder " & DAG(B1-A1) & " dage " & TIME(B1-A1)&" Timer " & MINUT(B1-A1) & " minutter"
Avatar billede kabbak Professor
24. juli 2006 - 12:51 #6
NB det forudsætter at A1 altid er mindre end B1
Avatar billede b_munch Nybegynder
24. juli 2006 - 13:14 #7
Fint - mange tak for det.
Der var nok gået meget lang tid, før jeg selv evt. havde fundet ud af det, hvis jeg altså i det hele taget havde fundet ud af det.

Du skal sandelig havde din point herfra.
Avatar billede b_munch Nybegynder
24. juli 2006 - 13:18 #8
hov, syntes ikke point oveføres, prøver igen.
Avatar billede kabbak Professor
24. juli 2006 - 13:23 #9
tak for point ;-))