Avatar billede snothvalp Nybegynder
21. juli 2006 - 19:51 Der er 15 kommentarer

Mail via asp og mySmartMail

Jeg får følgende fejl fra min mailserver der er TDC:  smpt.mail.dk

error: 250-SIZE 5242880

Jeg sender brugernavn og password.

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
21. juli 2006 - 19:58 #1
Det er ingen fejl. Det er blot mailserveren der informerer dig om at den ikke kan sende mails større end 5242880 bytes, jf. http://tools.ietf.org/html/1870.
Avatar billede snothvalp Nybegynder
21. juli 2006 - 20:19 #2
Ja det er meget godt, men den mail jeg sender indeholder kun en kort linie
Avatar billede snothvalp Nybegynder
21. juli 2006 - 20:28 #3
Fejler er at min mail ikke kommer igennem.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
21. juli 2006 - 21:42 #4
Det har intet med den fejl at gøre - som der står nævnt i det link jeg gav, er det noget serveren oplyser INDEN du sender noget. Det er for at en klient kan afbryde inden den begynder at sende beskeden, men den eneste mulige grund din komponent kunne have til at afbryde der, ville være hvis din besked fylder mere end det (og så burde den give en bedre fejlbeskrivelse).

Omskriv til at bruge en anden mail-komponent, eller vis noget kode så vi kan se om du gør noget forkert.
Avatar billede snothvalp Nybegynder
21. juli 2006 - 21:49 #5
Her min kode.

Jeg har erstattet brugernavn og password med XXXX

___________________________________________________
    Dim mySmartMail
    Set mySmartMail = Server.CreateObject("aspSmartMail.SmartMail")

'    Mail Server
'    ***********

    mySmartMail.RemoteHost = "smpt.mail.dk"
'    From
'    ****

    mySmartMail.Username = "xxxx"
    mySmartMail.Password = "xxxx"
    mySmartMail.SenderName = "Svend Hjorth"
    mySmartMail.SenderAddress = "Svend@fonnesbech-hjorth.dk"
'    To
'    **
    mySmartMail.Recipients.Add "Auktion@fonnesbech-hjorth.dk", "Svend Hjorth"

'    Message
'    *******
    mySmartMail.Subject = "hul igennem"
    mySmartMail.Body = "Nu virker det"

'    Send the message
'    ****************
    mySmartMail.SendMail
Avatar billede snothvalp Nybegynder
21. juli 2006 - 21:54 #6
Jeg har kontakt med smpt.mail.dk, da den kommer med andre fejlmeldinger hvis jeg ikke sender username. password er den tilsyneladende lige glad med.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
21. juli 2006 - 22:03 #7
Bare lige så du ved det, så er det rigtige hostname smtp.mail.dk - ikke smpt.mail.dk, men da begge peger på samme maskine, skulle det ikke være et problem. Det er der bare ingen garanti for de bliver ved med, jo, så sørg for at bruge det rigtige.

Jeg kan ingen fejl se i din kode (ud fra det jeg kan læse mig frem til om din komponent), men jeg kan heller ikke se nogen grund til at det svar fra serveren skulle få den til at fejle, og dokumentationen skriver intet om at den skriver det den får tilsendt fra serveren direkte. Det må være senere den brokker sig.
Avatar billede snothvalp Nybegynder
21. juli 2006 - 23:37 #8
Hej igen
Jeg har prøvet med Jmail, og får nu følgende fejlmelding:

Username og password er skiftet i udskriftet:
_____________________________________________-
The message was undeliverable. All servers failed to receive the message .execute() { Trying server mail:username.password.smtp.mail.dk username.password.smtp.mail.dk failed with the message: "WSAGetLastError() returned 11004, No Data; perhaps no route to host" No socket for server. ConnectToServer() 1 of 1 servers failed }
_____________________________________________
Avatar billede pidgeot Nybegynder
21. juli 2006 - 23:44 #9
Igen, du er nødt til at vise kode. Umiddelbart lader det dog til at du har skrevet dine brugeroplysninger ind som en del af hostnamet, og det er i hvert fald helt forkert.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
22. juli 2006 - 17:17 #10
Mig bekendt skal du ikke sende username og password til smtp.mail.dk, hvis du er på en tdc linie, det er kun asmtp.mail.dk det skal gøres. Sidder du overhovedet på en tdc linie... fordi hvis ikke skal du bruge asmtp.mail.dk eller bedre find din internetudbyders smtp-server
Avatar billede snothvalp Nybegynder
22. juli 2006 - 18:48 #11
Jeg sidder på en tdc linie, og bruger normalt smtp.mail.dk, og hvis jeg ikke sender username, vil serveren ikke samarbejde.
Jeg har nu det til at virke, når jeg sender lokale mails, dvs mails til adresser på min lokale mailserver.
Det er kun når jeg søger kontakt til en extern server jeg ikke kan få mails igennem.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
22. juli 2006 - 19:14 #12
Hvad med bare at levere mails til din lokale mailserver, der så kan sende dem videre..
Avatar billede snothvalp Nybegynder
22. juli 2006 - 19:44 #13
Ja ja det er da en løsning, men så skal min pc altid køre.
Jeg har en plan om at et mailsystem skal bekræfte tilmelding.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
22. juli 2006 - 20:05 #14
Ja, men den maskiner du sidder og tester på skal jo også være tændt så... eller ligger du det op på et webhotel...
Avatar billede snothvalp Nybegynder
22. juli 2006 - 20:10 #15
Mit nætværk består af en lang række arbejdsstationer. En filserver, og en server med WEB og mail.
Kun filserver og Web/mail serveren kører altid.