Avatar billede haolan Nybegynder
21. juli 2006 - 17:08 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

IP Telefoni på computer

Hej..

Findes der ikke et program, hvor man kan anvende sin IP-telefoni man har hos TDC direkte på computeren?

Hvis ja er det sikkert nok at anvende?

Det skal køre som en ekstra telefon i huset, dvs andre telefoner skal naturligvis også kunne virke som normalt..
Avatar billede b_munch Nybegynder
22. juli 2006 - 10:57 #1
Hej

Kan du evt. forklare dit spørgsmål lidt mere, så jeg bedre forstår dit spørgsmål ?
Jeg tror ikke jeg er helt med på hvad du mener.

F.eks. har Windows Messinger version 5.1 også mulighed for SIP-kommunikation.

Venligst
Bent
Avatar billede haolan Nybegynder
08. september 2006 - 16:58 #2
Hmm tror der er noget galt med mit spamfilter eller eksperten. Jeg modtager ikke altid mails når jeg får svar herinde.

Det jeg mener er blot at jeg har et headset tilsluttet til min PC. Med dette headset vil jeg gerne kunne snakke i telefon med folk som fx ringer fra en alm. fastnet telefon til mit nummer.

Da jeg har IP telefoni burde det ikke være helt umuligt.
Avatar billede b_munch Nybegynder
08. september 2006 - 17:27 #3
OK
Så er det korrekt som jeg har skrevet til dig.

Du skal hente og installere Windows Messinger version 5.1.
Det skal være denne udgave og version, da den har SIP-kommunikation mulighed. Det har de øvrig versioner ikke. Du henter den hos Microsoft.
I denne skal du så opsætte kontoen for din konto, hos IP-udbyderen.

Det fungerer fint og er slet ikke noget problem.
Sikkerheden skulle også være i orden.

Jeg bruger det selv.

God fornøjelse og god weekend.

Bent
Avatar billede haolan Nybegynder
08. september 2006 - 21:28 #4
Ok.. ved du om jeg kan bruge skype til samme formål?
Avatar billede b_munch Nybegynder
09. september 2006 - 09:23 #5
Nej det kan du ikke.

Skype bruger en helt anden teknik og fungerer på helt anden måde. Så det er udelukket.

Men, hvis du til din IP-telefoni, har en IP-tlf. adapter til alm. tlf. er der en smart løsning, som jeg selv bruger.

Køb evt. som jeg en Duo Skype trådløs tlf. Tilslut den så til din IP-adapter og tilslut den også Skype. Så vupti...
Så har du en lækker trådløs telefon der både virker på som alm. IP-telefon samt til alm. Skype-kontakter og til Skype Out.
Genialt ikke !

Håber du syntes mit svar er pointene værd !

God weekend.

Bent
Avatar billede haolan Nybegynder
09. september 2006 - 14:25 #6
Det var de naturligvis :)

takker :)
Avatar billede b_munch Nybegynder
10. september 2006 - 11:37 #7
tak for pointene.

Held og lykke med dit ip-telefoni.

VH
Bent