Avatar billede surfman Nybegynder
21. juli 2006 - 17:07 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med nyhedsbrev script.

Jeg har et nyhedsbrev når jeg logger ind i systemet så, kan man se liste over bruger og sende en nyhedsbrev til alle. Men det virker ikke med html, så der kommer bare en mail med alm. tekst. Jeg vil godt kunne så jeg kan sætte html koder ind.
Sådan ser det ud i filen. Hvis en kan løse problemet og det virker. Så giver jeg 130 point ;-)

    if ($action == "on") {

    $res = mysql_query("SELECT * FROM mailliste");

    while ($row = mysql_fetch_array($res)) {

    $afsender = "YOUR@MAIL";

    $modtager = $row["mail"];

    mail($modtager,$emne,$besked,"From: $afsender \nContent-Type: text/plain;");

    }

    ?>Mail sendt<?

    exit;

        }

    ?><form action="admin.php?mode=send&action=on" method="post">

    <table cellpadding="3" cellspacing="0" border="0" width="350">

    <tr>

    <td><font face="helvetica" size="2" color="#000000">Emne: </font></td>

    <td><input type="text" name="emne" size="30"></td>

    </tr><tr valign="top">

    <td><font face="helvetica" size="2" color="#000000">Besked: </font></td>

    <td><textarea cols="50" rows="10" name="besked"></textarea></td>

    </tr><tr>

    <td colspan="2"><input type="submit" value="SEND"></td>

    </tr></table></form>

    <?

    }

if (!$mode) {

// Laver oversigt

?>
Avatar billede moreless Nybegynder
21. juli 2006 - 17:27 #1
Content-Type: text/plain
Content-Type: text/html
Avatar billede surfman Nybegynder
21. juli 2006 - 18:25 #2
der hvor der står Content-Type: text/plain
skal den ændres til Content-Type: text/html?
Avatar billede surfman Nybegynder
21. juli 2006 - 18:30 #3
virker ikke, den laveer stadig det alm.
Avatar billede moreless Nybegynder
21. juli 2006 - 19:00 #4
<?php mail("dm@moreless.dk","hello","<b>hello</b>","From: santa \nContent-Type: text/html;"); ?>

virker da fint her ;)
Avatar billede surfman Nybegynder
21. juli 2006 - 19:26 #5
Det vil være lidt nemmere hvis du skrev hvor jeg skulle skrive det?
Avatar billede surfman Nybegynder
21. juli 2006 - 19:27 #6
Du kan jo ikke se om det virker, du har jo ikke det samme script som mig veL?
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. juli 2006 - 19:29 #7
Husker du at bruge:

$_POST['emne']
$_POST['besked']
og ikke
$emne,$besked
Avatar billede surfman Nybegynder
21. juli 2006 - 23:54 #8
mail($modtager,$emne,$besked,"From: $afsender \nContent-Type: text/plain;");

Men hvordan skal det så se ud :S
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. juli 2006 - 00:11 #9
mail($modtager,$_POST['emne'],$_POST['besked'],"From: $afsender \nContent-Type: text/plain;");

Samtidig bør du tjekke at din sql rent faktisk virker korrekt.
Ligeledes kan du lave tjek på om mail går godt.
F.eks.:

if(mail(.....))
echo "Email sendt";
else
echo "Email ikke afsendt";
Avatar billede surfman Nybegynder
22. juli 2006 - 09:35 #10
Prøv lige og læsse spørgsmålet en gang til.

Mit nyhedsbrev fejler ingen ting, den gemmer både bruger i datbasen og kan afsende email via admin.
men der hvor man sender email kan man ikke bruge html, og det skal den kunne.
Det med html har jo ikke en skid med om min tabeler virker eller noget.
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. juli 2006 - 09:54 #11
Det er da godt at høre du er i så godt humør fra morgenstunden...

Prøv at brug dette som eksempel:
http://dk2.php.net/manual/en/function.mail.php
- Example 4. Sending HTML email
Avatar billede surfman Nybegynder
22. juli 2006 - 20:24 #12
Ja, har kigget på den før, for et par dage siden men kan ikke få det til og virke derfor jeg opretter spørgsmål. Så forventer jeg svar ikke bare et link.!
i øvrigt hvorfor tog du så den engelske ? og ikke den danske (http://dk2.php.net/manual/da/function.mail.php)
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. juli 2006 - 01:02 #13
Prøv denne kode:

if ($action == "on")
{
    $res = mysql_query("SELECT * FROM mailliste");
    while ($row = mysql_fetch_array($res))
    {
        $afsender = "YOUR@MAIL";
        $modtager = $row['mail'];
        $emne = $_POST['emne'];
        $besked = '<html>';
        $besked .= '<head>';
        $besked .= '<title>' . $emne . '</title>';
        $besked .= '</head>';
        $besked .= '<body>';
        $besked .= '<p>Hej ' . $modtager . '</p>';
        $besked .= '<p>' . $emne . '</p>';
        $besked .= '</body>';
        $besked .= '</html>';

        // To send HTML mail, the Content-type header must be set
        $headers  = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
        $headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";

        // Additional headers
        $headers .= 'To: MODTAGER ' . $modtager . "\r\n";
        $headers .= 'From: AFSENDER ' . $afsender . "\r\n";

        if(mail($modtager, $emne, $besked, $headers))
        {
            echo 'Mail afsendt til: ' . $modtager . '<br />';
        }
        else
        {
            echo 'Mail fejlede til: ' . $modtager . '<br />';
        }
    exit;
}
Avatar billede mccookie Seniormester
23. juli 2006 - 01:25 #14
Jeg vil anbefale dig at du kigger på klassen phpmailer istedet for at fedte rundt med mail().

Jeg har forsøgt det samme og gik panden mod muren....specielt med Outlook webaccess.

SE her:
http://phpmailer.sourceforge.net/tutorial.html

Jeg ved den er på engelsk.....men jeg syntes det er rieligt overskueligt og nej hvor er det bare let at sende HTML mail.

Du skal have 200% styr mime typer og alt sådan noget hvis du skal afsende html mails der kan læses af de fleste...... PHPmailer har gjort det sure arbejde for dig....

///Henning
Avatar billede surfman Nybegynder
23. juli 2006 - 07:34 #15
Virker ikke. Til jakobdo. Den skriver Mail fejlede til:.......
Avatar billede surfman Nybegynder
23. juli 2006 - 07:36 #16
Til. mccookie.

Det kan jeg ikke bruge til noget, du må forklare hvordan jeg skal gøre, hader php guids.
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. juli 2006 - 09:39 #17
PRøv lige at lav noget debug i min kode, og udskriv:
$modtager, $emne, $besked og $headers inden du bruger kommandoen mail().
Avatar billede mccookie Seniormester
23. juli 2006 - 10:51 #18
Surfman>>

Denne guide er forklaret på et ´rimeligt let sprog, jeg er ikke verdensmester til engelsk og jeg havde ikke problemer med at få det til at virke.

Jeg syntes du skulle lægge et skud mere i bøssen hvis du vil lege med HTML i dine mail, kigge guiden igennem og prøve et eller flere af eksemplerne. Har du så problemer kan du jo oprette et spm. til samme eller bruge det du har gang i nu.

En omskrivning/forklaring af guiden vil fra min synsvinkel være en forringelse, hvorfor jeg ikke vil gøre forsøget. Giv den en chance og du vil blive rigtig glad for produktet.

Jeg vil gerne hjælpe dig, men du må tage skridet, stille spørgsmålene og så skal jeg glædeligt hjælpe.

Summasumarum: Skal du bruge HTML mail, så skal du bruge lidt tid på at sætte dig ind i RFC omkring mail. Alternativt kan du lade PHPmailer gøre alt det sure arbejde for dig.

Venligst
McCookie
Avatar billede surfman Nybegynder
23. juli 2006 - 17:17 #19
Forstår du ikke spørgsmålet, jeg skal bare kunne sætte banner og link ind i de mail jeg sender ud for nyhedsbrev modulet(admin) Men den skriver regn tekst.
Den kan ikke engang lave fed skrift når man skrive <b>
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. juli 2006 - 17:24 #20
surfman, du snakker ikke særlig pænt til folk som forsøger at hjælpe dig. Husk det er dig som vil have hjælp, og vi forsøger bare at hjælpe.
Avatar billede mccookie Seniormester
23. juli 2006 - 21:35 #21
Surfman>>> Din kommentar fra kl. 17.17:55 er den henvendt til mig??
Avatar billede surfman Nybegynder
24. juli 2006 - 22:56 #22
mpccookie>>> ja det er det..
Avatar billede mccookie Seniormester
24. juli 2006 - 23:15 #23
Godt så.....

- Tal pænt...tilbød faktisk at hjælpe

- Ta' skridet og spør' gerne om hjælp

- Husk at i fælleskab løfter vi bedst

Jeg deltager ikke længere i denne tråd grundet den efter min mening noget ærgerlige tone der anvendes fra Surfman.

Venligst
McCookie
Avatar billede surfman Nybegynder
07. august 2006 - 21:49 #24
Lukker
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. august 2006 - 21:55 #25
Sådan skal det være ja!