Avatar billede nielspt Nybegynder
21. juli 2006 - 13:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Gæstebog: Hvis beskeden indeholder bestemt ord: STOP

I kampen mod spam i min gæstebog..

Jeg vil gerne løbe det indtastede igennem, FØR det sendes til databasen. Her skal det så kun sendes hen, hvis det indtastede ikke indeholder bestemte ord (- Som medical, viagra mv.)

Nogen der ved hvordan dette gøres?

Det er vel i denne kode det skal implementeres:

<?php

$tal = array("nul", "en", "to", "tre", "fire", "fem", "seks", "syv", "otte", "ni", "ti");
include("gb/inc/functions.php");
if(!empty($_POST[tekst]) && !empty($_POST[navn]) && $tal[$_POST['gemtresultat']] ==  strtolower($_POST['resultat'])){

include("gb/inc/functions.php");
if(!empty($_POST[tekst]) && !empty($_POST[navn])){

    $besked = $_POST[tekst];

    $besked = str_replace("&apos;","", $besked);
    $besked = str_replace("'","'", $besked);

    $besked = str_replace("  "," &nbsp;", nl2br(htmlentities(addslashes($besked))));

    $besked = str_replace("&lt;u&gt;","<u>", $besked);
    $besked = str_replace("&lt;/u&gt;","</u>", $besked);

    $besked = str_replace("&lt;i&gt;","<i>", $besked);
    $besked = str_replace("&lt;/i&gt;","</i>", $besked);

    $besked = str_replace("&lt;b&gt;","<b>", $besked);
    $besked = str_replace("&lt;/b&gt;","</b>", $besked);

    $besked = str_replace("&lt;","<", $besked);
    $besked = str_replace("&gt;",">", $besked);

    $besked = ereg_replace("[[:alpha:]]+://[^<>[:space:]]+[[:alnum:]/]",
                    "<a href=\"\\0\">\\0</a>", $besked);

    $link  = "$_POST[http]";
    $http  = str_replace("http://", "", $link);

    $currentDate = date("d/m-Y, H:i");

    $ip = $_SERVER[REMOTE_ADDR];;

mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, email, http, tekst, lok, time, ip) VALUES ('$_POST[navn]','$_POST[email]','$http','$besked', '$_POST[lok]', '$currentDate', '$ip')")or die(mysql_error());
header("Location:gb.php");
}
else {
    header("Location:gb.php");
}
?>
Avatar billede flashbordon Nybegynder
21. juli 2006 - 14:11 #1
$dirty_word = array('viagra','medical');
    $chk = true;
    foreach($dirty_word as $word){
      if(strpos($besked,$word) === false){
        $chk = false;
        break;
      }
    if($chk){

mysql_query("INSERT INTO tagwall (navn, email, http, tekst, lok, time, ip) VALUES ('$_POST[navn]','$_POST[email]','$http','$besked', '$_POST[lok]', '$currentDate', '$ip')")or die(mysql_error());

    }

-flash
Avatar billede flashbordon Nybegynder
21. juli 2006 - 14:12 #2
if(strpos($besked,$word) !== false){

ups....
Avatar billede nielspt Nybegynder
21. juli 2006 - 15:08 #3
Perfekt! Tak.

Hvis det indtastede ikke accepteres, kan man så - lige før break - åbne en ny side, hvor der f.eks. står "det indtastede blev ikke accepteret.."? (I tilfælde af at en af mine besøgende uheldigvis benytter et ikke-accepteret ord)

Mvh. Niels
Avatar billede nielspt Nybegynder
21. juli 2006 - 15:11 #4
- Og kan man gøre sådan, at den ikke er case-sensitive (forskel på store og små bogstaver)? Altså så hverken VIAGRA, Viagra eller viagra accepteres?
Avatar billede jackass- Nybegynder
21. juli 2006 - 15:22 #5
Jeps..

foreach($dirty_word as $word){
  if(stripos($besked,$word) === false){
    $chk = false;
    echo "<script>self.location.href=\"failed.php\"</script>";
    break;
  }

fx...
Avatar billede jackass- Nybegynder
21. juli 2006 - 15:22 #6
jeg ups'er også lige.. det er naturligvis !== false :-)
Avatar billede nielspt Nybegynder
21. juli 2006 - 15:34 #7
Det sidste ser ikke ud til at virke - den åbner ikke et nyt vinduer - eller sender brugeren videre..

- Og kan man gøre sådan, at den ikke er case-sensitive (forskel på store og små bogstaver)? Altså så hverken VIAGRA, Viagra eller viagra accepteres? (gentager lige mig selv) :-)
Avatar billede jackass- Nybegynder
21. juli 2006 - 15:42 #8
Ja.. som jeg skrev:

if(stripos($besked,$word) !== false){

..og hvorfor virker self.location.href ikke? Det virker fint ved mig :) Men det er korrekt at det ikke åbner et _nyt_ vindue.. er det nødvendigt?
Avatar billede jackass- Nybegynder
21. juli 2006 - 15:51 #9
I så fald kan du jo bruge javascript window.open() i stedet
Avatar billede nielspt Nybegynder
21. juli 2006 - 15:58 #10
Har fundet ud af hvorfor det drillede. Kode-stumpen fejler naturligvis ikke noget :-) Jeg har nemlig både indlæggene og formen på samme side, så når folk har skrevet en besked bruger jeg header("Location:gb.php");  -  så der vil de ende uanset om det indtastede accepteres eller ej.. Så har lige flyttet lidt rundt på koden og lavet en if-sætning så det virker.

Mange tak jackass!