Avatar billede nicholashansendk Nybegynder
21. juli 2006 - 12:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ikke åbne links i IE6

Jeg har to maskiner, der opfører sig forskelligt. Generelt opfører alle maskiner i firmaet sig på enten en ene eller anden måde som disse to.

Den ene kan åbne alle links og fungerer fint. Lige konkret nu er det en IBM r51e, en del stationære virker også fint.

En lang række andre maskiner opfører sig anderledes - de vil ikke åbne visse links, typisk JavaScript links eller nadet. F.eks. billedserierne på berlingske.dk. Der sker intet - klikkes på linket, blinker browseren kort og intet sker. Man kan ikke højreklikke, trykke CTRL eller andet for at få det i gang.

Begge typer maskiner er på samme AD med samme status. Alt er opdateret på dem. Sikkerhedsindstillingerne i IE er helt identiske. Hvad kan der være galt???
Avatar billede munki Nybegynder
22. juli 2006 - 08:19 #1
Der er vel ikke en popup stopper installeret, som ikke er korrekt sat op ?
Avatar billede nicholashansendk Nybegynder
22. juli 2006 - 11:14 #2
Nej, det er der ikke, det er fuldstændigt standardinstallationer. Selv når jeg trykker på ctrl og et link eller vælger åben i nyt vindue sker der intet. Browseren blinker en enkelt gang og det er det.

Eksempel på link, jeg ikke kan åbne er fra www.berlingske.dk - alle billedeserierne kan jeg ikke få i gang.
Avatar billede nicholashansendk Nybegynder
07. oktober 2006 - 11:46 #3
Problemet var en GP, der ikke tillod visse java-apletter.
håber det kan hjæølpe nogle andre derude!