Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
20. juli 2006 - 16:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

15000 kr. til Helt ny Spil PC. Hvad ville i købe. Brug for hjælp

Hej allesammen.

Jeg skal have købt mig en helt ny spil-pc, som ja kun skal bruge til at køre tunge spil som WoW, Battle Field osv.

Det eneste krav jeg selv har er at cpu min. skal være Core 2 Duo (Conroe) Model E6600 (2.400GHz.

Mit problem er, at jeg ikke har den helt vildt store forstand på computere, så ved ikke hvilket bundkort, Ram, grafikkort, harddisk osv, som passer bedst til denne cpu.

Hvad ville i købe og sætte sammen hvis i havde 15000 kr.

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp.

Jeg har en rigtig god kammerat som selv kan samle computere, så det gør ikke noget hvis den er usamlet.

Mvh. Morten
Avatar billede zaar Nybegynder
20. juli 2006 - 17:50 #1
ok jeg har selv lige købte denne her og går og venter på at den skal leveres:

*CPU*: Core 2 Duo (Conroe) Model E6600 (Har ikke lige et link)

*RAM*: Kingston, 2x1024 MB DDR2, PC6400 DDR2-800, CAS 5-5-5-15 - KHX6400D2K2/2G
http://www.valueram.com/datasheets/KHX6400D2K2_2G.pdf

*Bundkort*: Asus, P5W/DH/Deluxe
http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=248&model=1198&modelmenu=1

*Grafikkort*: Asus, EN7950GX2/2PHT/1G
http://www.asus.com/products4.aspx?l1=2&l2=6&l3=0&model=1187&modelmenu=1

*Harddisk*: WD, Raptor 150 GB - Seriel ATA - SATA150 NCQ - 10000RPM/16MB
http://www.wdraptorx.com/specifications/

Så mangler du bare et kabinet og en 500 watt psu, og derefter skulle der være en rimelig habil gamer pc samlet.

Ovennævnte burde kunne gøres for under 15000, eller lige der omkring.
Avatar billede dancemaniac Nybegynder
20. juli 2006 - 19:21 #2
^
|

Samme som overnævnte :D
Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
20. juli 2006 - 20:32 #3
Siger mange tak for svaret. Jeg kunne vel ikke få dig til at simde et link til det kabinet. Hvad er er 500 watt psu?, måske et link:)
Ang. harddisk hvad er forskellen på Sata1 og Sata2. Hvad er bedst.

Som du nok kan høre er det meget langtid siden jeg har fuldt med i computer udviklingen

Mvh. Morten
Avatar billede zaar Nybegynder
20. juli 2006 - 20:49 #4
Jeg valgte at købe dette kabinet til min maskine: http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=11050

PSU = Power Supply Unit = Strømforsyning.
Ovenlistede kabinet har jeg købt hos www.shg.dk
De havde en, hvor der allerede var en 500watt psu installeret.

Sata2 er opgraderingen til Sata. Du kan læse meget mere om dette emne her: http://www.serialata.org/

Håber dette har hjulpet dig lidt videre.
Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
20. juli 2006 - 21:14 #5
Det kan du tro. Mange tak for hjælpen. Tro på at du har forstand på ovennævnte:). Det bliver bestilt inden så længe
Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
21. juli 2006 - 14:26 #6
Ang. De ram du har skrevet, så kan jeg ikke finde dem på nettet hvor jeg kan kø
be dem. Har også kigget på Edbpriser. Gider du at smide et link plz

Mvh. Morten
Avatar billede zaar Nybegynder
23. juli 2006 - 15:12 #7
Hej Morten,

Jeg har købt mine hos www.shg.dk
Søg under deres ram sektion og jeg er sikker på at du vil kunne finde dem.