Avatar billede viperfreak Nybegynder
20. juli 2006 - 15:47 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Service Pack 2 inst. problemer

Hej

Min bror har købt en ny computer ved Føniks PC i Århus (Det kan dog ABSOLUT ikke anbefales da han åbenbart har sin egen opfattelse af købeloven).

Når vi vil installere en legal version af Win XP Pro går det fint nok. Men med det samme vi vil inst. SP2 går det galt. Den pakker filerne ud (har den liggende på en CD ved siden af), men så sker der ikke mere. Forsøger vi at hente opdateringer melder den en fejl som vi så forsøger at rette. (Noget med at automatiske opdateringer ikke er slået til.) Nogle gange popper der så et vindue op med at der er fejl i Reg.databasen - Men det er en helt ny inst. uden andet inst. end Windows. Og den virker fint nok på hans gamle PC som vi forsøgte at vække til live i sidste uge...

Hvad er der galt???
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. juli 2006 - 16:01 #1
Kopier SP2 fra disken over på skriveborden, og indstaller derfra.
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. juli 2006 - 16:02 #2
Automatiske opdateringer skal du selv aktivere under system.
Avatar billede viperfreak Nybegynder
20. juli 2006 - 17:38 #3
Jeg har forsøgt at ændre de automatiske opdateringer, men den ændrer dem selv tilbage igen til deaktiveret...
20. juli 2006 - 18:10 #4
Har du/I internet tilsluttet aktivt undervejs ? Også FØR SP2 instal pakken ?
Avatar billede viperfreak Nybegynder
20. juli 2006 - 19:17 #5
Internet: Det er ADSL og den er koblet på hele tiden. Også under inst. af Windows.
Avatar billede fromsej Praktikant
20. juli 2006 - 19:39 #6
Hmm, det vil sige at den var på nettet uden et antivirusprogram også?

Følg vejledningen i denne artikel:
http://www.eksperten.dk/artikler/954
20. juli 2006 - 19:59 #7
(Det var også det jeg tænkte på!)
"...Også under inst. af Windows..." - SUK...

"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter" ->
http://forum.mib-eu.dk/forum_posts.asp?TID=44
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2006 - 21:25 #8
se efter i gpedit.msc (lokal gruppe politik) om automatisk opdatering er slået fra.
den findes under

computerkonfiguration > administrative skabeloner > windows komponenter >windows update >

det er en mulighed, men fejlen burde absolut ikke være her. men prøv alligvel at kikke !
Avatar billede viperfreak Nybegynder
20. juli 2006 - 22:24 #9
Ja det var den... Men forklar lige den her så: Mine forældres har delt internetforbindelse med mig i over 3 år... Og i de 3 år har min maskine haft antivirus og deres har ikke - Men gæt hvilken maskine der har været formateret flest gange???

Så den med 20. minutter giver jeg ikke alverden for...

Og antivirus har vi liggende klar til at blive inst. på den computer - Vi skal bare lige have det hentet fra Norton først... (Ja min bror synes det er godt mærke uanset hvad andre siger)
Avatar billede viperfreak Nybegynder
20. juli 2006 - 22:24 #10
Henrik - Problemet er at den selv slår det fra igen selvom vi har aktiveret det..
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2006 - 22:36 #11
hvis den lokale GP er sat til at computeren ikke må benytte automatiske opdatering kan der måske komme en GP konflikt.

I har på en eller anden måde ikke brugt en mandatory profile  ? (burde ikke kunne ske, men alligevel)

prøv evt at opdaterer manuelt og prøve igen.
Avatar billede fromsej Praktikant
20. juli 2006 - 22:36 #12
>> Og antivirus har vi liggende klar til at blive inst. på den computer - Vi skal bare lige have det hentet fra Norton først <<
Øhh, i har det liggende klar, det skal bare lige hentes??????

Godt mærke, ja hver sin smag, men når et eller andet kan sætte Winupdate ud af kraft, og sikkert også andre updates, bl.a Antivirus, så ville jeg nok prøve et andet.
OG!!! Servicepack 2 på, derefter Antivirus, først nu på nettet og opdatere.
21. juli 2006 - 07:49 #13
"...OG!!! Servicepack 2 på, derefter Antivirus, først nu på nettet og opdatere...." - NEMLIG !!!

Hvis jeg tager en RÅ default XP (ikke WindowsUpdate opdateret) og smider direkte på nettet så går der 1-30 MINUTTER og så er der kommer Uønskede' elementer på putter. Og det UDEN at have startet noget som helst mht IE...
(Har lige prøvet det igen i sidste uge på en UK version = ~5 min. så var Balster/Sasser igang...)
NB: En RÅ default XP har _ikke_ firewall aktiveret - bla derfor...

Sååååå - der _kan_ jo godt være kommer en form for Uønskede elementer ind i systemet alligevel...

Sammenligning: Du sætter dig i bilen; kører med fuld fart på motorvejen (med alle de andre bilister); først derefter tænker du på at finde sikkerhedsselen og fumle med den IMENS du ruller med 100-200 Kmh... Det er _ikke_ lige sådan vi normalt anbefaler...
Avatar billede viperfreak Nybegynder
21. juli 2006 - 13:36 #14
Liggende  -Det var nok en anelse forkert formuleret - Det jeg mente var at den er betalt, men skal hentes via nettet...

Henrik - Manuel opdatering virker heller ikke... Det er faktisk der den brokker sig over at de automatiske ikke er koblet til... Ikke at jeg kan se hvad det skulle betyde???

Min bror har nu erhvervet sig en NY version af XP Home med SP2 så nu prøver vi igen... Og for en sikkerheds skyld så har jeg lige koblet den af nettet...
Avatar billede munki Nybegynder
22. juli 2006 - 08:37 #15
dr1 -> det der med ubeskyttede computere.. pjat.. min er ubeskyttet det meste af tiden, jeg scanner den 1 gang om ugen, og det har jeg gjort de sidste 4 måneder.

Jeg har ALDRIG haft hverken virus, adware eller andet skidt på min computer.

Det kan godt være at denne kommentar ikke passer ind, har bare set dig skrive det så mange gange..

Der kommer ikke sådanne ting på maskinen, hvis man passer på hvad man laver.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2006 - 13:48 #16
jamen jeg synes at du er utrolig heldig at du ikke har oplevet det !  Men jeg bakker 100% dr1 op !

Man bør ikke have internettet koblet til sin maskine under en installation af windows.
Microsoft råder faktisk folk til at hente servicepakker ned på en anden og beskyttet maskine, og overføre dem til de maskiner der skal opdateres, for derved at undgå netop de problemer dr1 beskriver.

Henrik Svendsen
Microsoft Certified Professional
22. juli 2006 - 14:46 #17
Tak - <henrik_svendsen> ...

Hvis din ubeskyttede putter får internet forbindelse igennem en Router så er der (en lille smule) beskytelse på den måde...
Hvis jeg også ager en såkaldt RÅ XP ubeskyttet til nettet igennem min Server/Router så sker der heller ikke noget umiddelbart. MEN DET ER IKKE NOGET JEG VIL STOLE PÅ...

Jeg kender er hav af steder (som ikke bør nævnes her) som en ubeskyttet XP vil falde i vandet på med et brag; og det uden varsel.
Typist er det programmet http://www.errorsafe.com/ som i øjeblikket er i luften... og laver ballade...
22. juli 2006 - 14:47 #18
Men jeg/vi vil (stadig) gerne se en HiJackThis Log ->
http://www.eksperten.dk/artikler/755

... før vi/jeg ka' komme videre ...
Avatar billede viperfreak Nybegynder
22. juli 2006 - 19:01 #19
Status: Har nu fået installeret XP med SP2 og det blev gjort mens den ikke var på nettet - Så mon ikke det må være dr1 der skal have point... Men I skal nu alle have tak for indlægene...
22. juli 2006 - 19:19 #20
... husk også de efterfølgende opdateringer fra WindowsUpdate - efter SP2's udgivelse... - NU...
22. juli 2006 - 19:19 #21
Ping...

(Det var et [svar] - deles med andre...)
Avatar billede viperfreak Nybegynder
22. juli 2006 - 19:34 #22
Den er også helt opdateret nu... Skal bare lige have fundet af hvad den der SI-controller er - Den brokker den sig lidt over...
22. juli 2006 - 22:36 #23
... er det WINDOWS der brokker sig (og på vilken måde?)
eller
PC'en generelt ?
Avatar billede viperfreak Nybegynder
23. juli 2006 - 10:59 #24
Det er når man går ind under enhedshåndtering - Så kan man se et udråbstegn ved SI-Controller - Altså som at den bruger en forkert driver...
23. juli 2006 - 11:18 #25
... er det en Enhed som bruges / skal bruges af dit system pt. ?
Avatar billede fromsej Praktikant
23. juli 2006 - 11:43 #26
Har i installeret alle drivere, især bundkortdriverne?
Avatar billede viperfreak Nybegynder
23. juli 2006 - 13:27 #27
Jeg ved ikke hvad SI-controller er så jeg ve ikke om det er noget der skal bruges..

Der var ingen CD med men dem jeg lige kunne finde på hjemmesiden har jeg hentet og installeret...