Avatar billede morten_soegaard Nybegynder
19. juli 2006 - 06:53 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Installation på IBM bærbar

Hej

Jeg har en IBM T60 som jeg lige har formateret. Efterfølgende ville jeg installerer Windows XP påny (Ikke en recovery version). Kort tid efter installationen var startet skriver den enten, at der ikke er en harddisk i computeren, eller også kommer den med en blå fejlmelding som mener at der er en fejl på harddisken. Jeg har prøvet at installerer win98 først for at prøve at lave en opdatering. Igen kommer den til et punkt, hvor den kommer med den blå fejlmelding.

Jeg tror der er noget program du skal kører for at den vil installere windows. Men hvilket og hvordan?

Håber meget i kan hjælpe mig med mit problem!

Mange tak

Mvh Morten
Avatar billede sakata Nybegynder
19. juli 2006 - 08:22 #1
Du skal ind i Bios
Først skal du slå Dual Core fra.
Derefter skal du ændre HD opsætningen. Den står sikkert til SATA den ændres til Automatisk.
Nu skule du kunne installerer.
Husk at slå Dual Core til igen..!
Win XP supporterer ikke dual core og ej heller SATA. Microsoft har en lang forklaring og lidt hjælp til opsætning af SATA, men som jeg lige har beskrevet er hurtigt og det virker. Og så er der ellers kun at vente på Vista ;o))
Avatar billede michaelc Nybegynder
19. juli 2006 - 09:06 #2
Dual Core behøver du ikke slå fra (på R60), men harddisk skal ændres (mener det er til compability mode), derefter hentes en driver fra IBM eller hdd producent som installeres og der genstartes, derefter ændres bios tilbage igen og laptopén genkender SATA disken. (erfa fra R60) findes også vejledning på ibm (noget med clean install XP)
Avatar billede michaelc Nybegynder
19. juli 2006 - 09:47 #3
Det er under Config -> SATA -> Compatibility, og tilbage til AHCI bagefter
Avatar billede morten_soegaard Nybegynder
19. juli 2006 - 16:42 #5
Er ved at installere nu. Det ser ud til at virke.. :) Det var dejligt...

Michaelc vil du ikke også lige ligge et svar.

Mange tak for hjælpen
Avatar billede michaelc Nybegynder
20. juli 2006 - 08:01 #6
Lyder godt, at det virker :o)