Avatar billede shadowmage Nybegynder
18. juli 2006 - 22:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Forsvunden biblioteks hovedmappe.

Jeg har lidt af en mystisk problem med at jeg mistede alle mine undermapper i et musik bibliotek jeg havde lavet. Ved ikke lige hvad der fik det til at ske, men hovedsagen er at jeg ikke ligge kan klikke mig ind til dem via Stifinder. De er bare væk, og når jeg får Egenskaber for hovedmappen op, så siger den der er nul data.

Men det underlige er så at jeg godt kan via Address baren taste stien ind til undermapperne og så komme til mine filer via den vej.

Men nu kan jeg ikke huske navnene på alle mine undermapper, og medmindre jeg kan komme til at se dem igen, så vil de gå tabt.

Er der nogen der har oplevet noget lignende og/eller kan hjælpe mig med at genskabe en fornuftig oversigt over mine filer.
Avatar billede joryje Nybegynder
18. juli 2006 - 22:44 #1
Prøv at slå visning af skjulte filer til.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2006 - 22:45 #2
Har du ikke bare kommet til at sætte dem til "Skjult"?

1) Åben en tilfældig mappe (F.eks. "Denne Computer").
2) Vælg menuen "Funktioner"
3) Vælg punktet "Mappeindstillinger..."
4) Klik på fanene "Vis"
5) Scroll ned og sæt hak i punktet "Vis skjulte filer og mapper"
6) Klik på "OK"-knappen.

Se om du kan finde dem nu.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2006 - 22:48 #3
Hvis du kan se filerne/mapperne, højreklik på den første mappe (den der indeholder alle de andre), vælge Egenskaber, fjern hakket fra "Skjult", og klik på OK-knappen. Nu spørger den om det også skal gælde for de undermapper og filer, og hvilket det ska.

..du skjuler "de skjulte" filer/mapper igen, ved at fjerne hakket i punkt 5.
Avatar billede shadowmage Nybegynder
18. juli 2006 - 22:57 #4
Desværre er det ikke lige så nemt. Mapperne er simpelthen forsvundet. Pist borte. Jeg kan ikke se dem, men jeg kan komme ind til dem via en indtastet sti, hvis jeg gætter rigtigt.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2006 - 23:13 #5
shadowmage> Prøv 18/07-2006 22:45:19, for det er nøjagtigt det der er problemet.
Avatar billede joryje Nybegynder
19. juli 2006 - 13:06 #6
Og hvis det ikke er fordi de er skjulte, kan det være at mapperne ved et uheld er blevet sat til systemmapper. Defor kan du (hvis thesurfers forslag ikke virker) prøve at fjerne fluebenetr i "Skjul beskyttede operativsystemfiler" og klikke "Ja" til advarslen.
Avatar billede shadowmage Nybegynder
19. juli 2006 - 13:59 #7
Jeg må desværre informere at det slet ikke er problemet. Ved godt det vil nemt og belejligt, men jeg har prøvet begge ting og det hjælper ik.
Avatar billede vejmand Juniormester
19. juli 2006 - 14:08 #8
Jeg ved ikke om følgende vil virke, men det er da et forsøg værd:

Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.

Hvis det ikke virker kan du fortryde systemgendannelsen igen.
19. juli 2006 - 18:13 #9
Tanke: Hvis du nu får 'fat i' en over/hovedmappe via "Address baren" og så copy hele baduljen til et helt andet sted (som du ka' finde bagefter...) ???
Avatar billede shadowmage Nybegynder
21. juli 2006 - 14:30 #10
Desværre er det hovedmappen som mangler og jeg en bunke undermapper jeg ikke kan se. Omkring 30-40 stykker og jeg kan knap nok huske dem.
Desværre hjalp system restore ikke. Jeg mistænker det for at være en hardware fejl, da ingen har budt på andet indtil videre. Damnnit.
Avatar billede joryje Nybegynder
21. juli 2006 - 15:39 #11
Prøv at boote op på en Linux Live-CD, der kan læse/skrive NTFS, og se om du kan se mappen. Hvis du kan se mappen så kopier den.
Avatar billede shadowmage Nybegynder
26. marts 2009 - 10:55 #12
Gammelt indlæg, må hellere stoppe. Fik det desværre aldrig løst det og har accepteret tabet.
Avatar billede shadowmage Nybegynder
26. marts 2009 - 10:55 #13
Hov, og svar