Avatar billede stig3 Mester
18. juli 2006 - 20:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kontaktpersoner mangler i Live Messenger

Hejsa

Jeg har lige installeret Live messenger i stedet for MSN 7.0 (tror jeg det var)

Problemet er at jeg har mistet alle mine kontaktpersoner og det tager meget lang tid at logge på. Hvis jeg logger på windows messenger på samme maskine med samme mail adresse kommer mine kontaktpersoner fint frem.

Jeg har set dete link, men kan ikke helt finde ud af hvad der menes i løsningen:
http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=399333
Avatar billede hmortensen Nybegynder
18. juli 2006 - 20:06 #1
For nogle hjælper det at gå ind i indstillinger -> forbindelse, og vælge test. Så efter et par login forsøg burde det virke.
Avatar billede sp00n Nybegynder
18. juli 2006 - 20:08 #2
dine kontak personer burde være der, men  ellers så når du logger på det gamle kan du gemme dine kontaktpersoner, der er et punkt hvor du kan et sted i menuen, kan ikke lige huske hvad det hedder, er selv opdateret til live, men så når du har gemt dem til fil, kan du importere dem fra filen igen bagefter i Live messenger.
Avatar billede stig3 Mester
18. juli 2006 - 20:23 #3
Jeg har prøvet at teste nogle gange og den siger alt er OK. Jeg har også prøvet at fjerne SOCKS indstillingerne (stod til port 1080), men heller ikke det hjalp. Nu kan jeg ikke logge på længere eller også er den bare ekstremt lang tid om det.

Mht. til export/import af kontaktpersoner har jeg prøvet det, men alle kontaktpersonerne er derefter grå.
Avatar billede 100511 Nybegynder
18. juli 2006 - 20:46 #4
Jeg har totalt samme problem... har geninstalleret 7,5 og så virker alt igen ? må være en fejl i  8,0?
Avatar billede stig3 Mester
18. juli 2006 - 20:58 #5
Jeg har samme problem på begge mine maskiner. De er begge koblet til en switch og derefter til en Zyxel router (Cyber City). Kan det være noget her, der blokerer ?
Avatar billede sp00n Nybegynder
18. juli 2006 - 21:38 #6
jeg har ingen problmer med live på begge mine maskiner..
Avatar billede mc_goblen Praktikant
19. juli 2006 - 17:59 #7
Jeg oplever også dette problem!

Nogen gange når jeg logger på Windows Live Messenger er alle mine kontaktpersoner væk, nogen gange har jeg et par stykker, og nogen gange har jeg alle sammen.

Vi har 5 computere i huset hvor alle blir brugt til Messenger af forskellige brugere. Det har intet at sige om de kører bag NAT eller direkte ud på nettet, jeg oplever problemet lidt meget hvad!

Det er meget underligt!
Avatar billede mc_goblen Praktikant
19. juli 2006 - 23:13 #8
Jeg har været inde på Messengers egen blok for udviklere og fandt følgende:

Windows Live Messenger is currently experiencing technical Difficulties.

Person A: So what kind of technical difficulties are we talking?

Person B:  Apparently, some people are signing in and then are unable to see some/all of their contact list.  And a little notification that says something about  “Due to a connection problem…”

Person A: Oh dear! What should these people do?

Person B:  NOT WORRY. The Messenger team is working hard to fix the problem.  They sincerely apologize for any inconvenience this is causing Messenger customers.  They’re asking that people be patient and check back on the blog for more information.

Person A: Guess what I heard? Even the Messenger Blogger, Leah, is running into this problem on her computer. So she’s gonna make SURE this gets fixed as fast as possible.  Isn’t that reassuring?

Person B: That is very reassuring.  Will she let us know when there is more information?

Person A:  Absolutely.

Så problemet blir nok snart løst :-)
Avatar billede mc_goblen Praktikant
23. juli 2006 - 18:54 #9
Så skulle det virke igen:

Update: To our knowledge, this specific problem appears to be fixed. We fixed the servers and our support calls dropped dramatically. Appologies again for the inconvenience. If you are still seeing this problem, or another one, please use the help link in the file menus to contact support. Thanks!

update: the problem has been identified and we've begun fixing it. Basically we just had some servers go down - but as far as we know, no information (your contacts!) is lost. People are working on getting the harware back up and running. Some people may see the everything back to normal already - some people will encounter the problem for a little while longer (i'm hoping hours) but i'll post back first thing in the morning when I'm told that this particular problem seems to be solved.
Avatar billede stig3 Mester
24. juli 2006 - 09:28 #10
Ja, nu virker det. Den er stadig noget længere om at logge ind, men det virker trods alt.
Avatar billede mc_goblen Praktikant
24. juli 2006 - 13:41 #11
Jeg har også stadig problemer med lange logon-tider, men dog er alle mine kontakter kommmet retur :-) - dog inkluderer dette også min chef :-/ pokkers