Avatar billede boeriis Nybegynder
18. juli 2006 - 16:08 Der er 23 kommentarer

Ghosting på Compaq 7550

Jeg har lige fået mig en ny skærm, der dog er brugt men aldrig har været problemer med før .
Problemet nu er at skærmen "trækker" hele billedet og ikonerne. Alting ligger normalt men alting har et "spor" efter sig som om det er trukket hen over skærmen.

Skærmen er en Compaq 7550

Nogen der ved hvad det kan skyldes?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2006 - 16:41 #1
Hvis du har nogen (typisk halogen, mener jeg) lamper tæt på skærmen, flyt dem væk. Det gælder også strømforsyning (f.eks. til en bærbar).
Fejlen kan muligvis også opstå, hvis du har højtalere tæt på skærmen, foruden misfarninger.
Avatar billede boeriis Nybegynder
18. juli 2006 - 16:43 #2
hvor langt væk skal de?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2006 - 16:44 #3
Når du skriver "de", er det så højtalerne?
Du kan prøve at flytte dem langsomt væk, indtil billedet er iorden.. hvis det altså er dem der forstyrrer billedet..
Avatar billede boeriis Nybegynder
18. juli 2006 - 16:50 #4
der sker intet ved det når jeg fjerner lamper, højtalere eller lign.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2006 - 16:51 #5
Er det en stationær computer, eller en bærbar?
Avatar billede boeriis Nybegynder
18. juli 2006 - 16:52 #6
stat.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2006 - 16:58 #7
Kører du med den optimale opløsning der anbefales til din skærm?
Men det er nok kun fladskærme, der har det problem..

Jeg tror ikke at det er et driver problem, men du kan prøve at se, om der er kommet en ny version til din skærm.. eller måske grafikkorket..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2006 - 16:59 #8
Opdaterings hastigheden (Mz) bør også være sat til det anbefalede (kan ændres i Avanceret under skærmens egenskaber)..
Avatar billede boeriis Nybegynder
18. juli 2006 - 17:03 #9
Hmm .. De ting skulle også være i orden tror jeg? Mz står optimalt . Har testet alle opløsninger. Samme resultat hver gang
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2006 - 17:05 #10
Hmm.. Underligt..
Hvis opdateringshastigheden er iorde, og der ikke er ting (lamper, højtalere, osv) der står for tæt på, burde billedet være skarpt.

Har du mulighed for at teste skærmen på en anden computer?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2006 - 17:06 #11
..eller en anden skærm på samme computer..

Eller begge ting, for at være helt sikkker..
Avatar billede boeriis Nybegynder
18. juli 2006 - 17:07 #12
jaja , har kørt med en dårligere skærm i et stykke tid uden problemer med alle de ting der står tæt på .
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2006 - 17:11 #13
Prøv skærmen på en anden computer.. hvis der også er ghosting der, er det skærmen der er noget galt med..

Husk at sikre dig, at den anden computers skærmen fungerer som den skal, så du kan se, at det ikke bare er den anden computer, der er noget galt med..

Dvs: Find en anden computer, hvor billedet står skarpt. Sæt din skærm til computere, og se billedet.
Avatar billede boeriis Nybegynder
18. juli 2006 - 17:13 #14
jeg prøver lige! tilbage om lidt
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2006 - 17:20 #15
Jeg har desværre ikke flere forslag, så jeg håber at du finder ud af noget..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2006 - 17:23 #16
PS: Det kan godt være, at jeg smutter et stykke tid.
Jeg regner med at kigge ind igen i aften..

Det er også muligt, at en anden bruger (eller flere) tager over..
Avatar billede boeriis Nybegynder
18. juli 2006 - 17:27 #17
Jeps!

Skærmen fungerer fint på den anden skærm. Har ingen anelse til hvad det kan være?
Har et Nvidia GeForce FX 5900ZT grafikkort hvis det ku hjælpe`?
Avatar billede boeriis Nybegynder
18. juli 2006 - 20:13 #18
Har installeret driveren til skærmen igen via nettet, da jeg ikke kan finde cd'en.
Stadig samme resultat :(
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2006 - 22:10 #19
Hmm.. Jeg tror ikke at det hjælper, men prøv at opdatere driveren til gfxkortet, hvis der er en opdatering til den..
Avatar billede boeriis Nybegynder
18. juli 2006 - 22:25 #20
Det har jeg også prøvet . men der var ingen opdateringer til desværre
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2006 - 22:37 #21
Jeg ved desværre ikke hvad du ellers kan prøve.

En sidste udvej er nok geninstallering af Windows, for at se om det retter fejlen.. men det er kun hvis du ikke finder en løsning, og ikke kan leve med ghostningen..
Avatar billede boeriis Nybegynder
18. juli 2006 - 22:43 #22
ok! mange tak for hjælpen .. hvordan lukker man den her?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2006 - 22:56 #23
Ifølge Ekspertens regler, skal spørgsmålet være åbent i mindst 7 dage, inden du selv må lukke det.

Du lukker det ved at lægge et svar, markere dit navn i boksen ude i venstre side, og derefter klikker på Accepter-knappen.

Ekspertens regler: http://www.eksperten.dk/regler.phtml
Vejledning i brugen af eksperten.dk: http://www.expfaq.dk/