Avatar billede mat03and05 Nybegynder
18. juli 2006 - 11:47 Der er 8 kommentarer

Installation af KAP-STIK

I forbindelse med min ADSL/telefon opkobling skal jeg have installeret en såkaldt KAP-stik - kan man gøre det selv ?
Mvh Morten
Avatar billede antikat Nybegynder
18. juli 2006 - 11:58 #1
ja, det kan du  godt hvis du kan få finger i et kap stik.. hvis kun TDC som har dem..
Det er TDC monopol indtil det første fordelingspunkt på din telefon linje... mener jeg

kig her http://cubus-adsl.dk/elteknik/tele/adsl_inst.php#kap
Avatar billede antikat Nybegynder
18. juli 2006 - 12:01 #2
monopolet vil sige at du ikke selv må  pille ved deres ledninger :-|
Avatar billede tji Nybegynder
18. juli 2006 - 13:59 #3
Det er kun TDC som har dem. Eller det er TDC-teknikerne som har dem.
Du kan ikke få det udleveret, men du kan også få et filter på en Gør-Det-Selv løsning, som kan klare jobbet uden KAP-stik. Så er det bare kun i det enkelte stik der virker sammen med din telefon.

Og det svarer faktisk til at bryde ind på privat grund, hvis man går i ledningerne. Som antikat siger med monopolet. :)
Avatar billede tji Nybegynder
18. juli 2006 - 14:05 #4
Eller TDC har egentligt slet ikke monopol mere. De ejer bare kablerne i jorden, det er derfor man ikke må pille ved kablerne.
Avatar billede mat03and05 Nybegynder
18. juli 2006 - 14:18 #5
I dag har jeg en TDC løsning med bredbånd og telefoni - og bruger her såkaldte kombi-filtre. Jeg går snart over til Cybercity - kan jeg fortsat bruge mine kombi-filtre og derved undgå KAP-stikket ?
Mvh Morten
Avatar billede dmskay Nybegynder
18. juli 2006 - 15:46 #6
hos cybercity får du en splitter som deler adsl og telefoni
18. juli 2006 - 19:50 #7
Se noget om sådan et filter herfra ->
http://www.eksperten.dk/spm/701851
Avatar billede tji Nybegynder
19. juli 2006 - 11:18 #8
KAP-stikket skal laves hvis du vil bruge alle dine TLF-stik i huset, ellers vil kun det ene stik virke. KAP-stikket kan sagtens undgåes hvis du kan nøjes med det ene stik. Du skal bare bestille en Gør det selv løsning. :)