Avatar billede uso Nybegynder
17. juli 2006 - 21:23 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Bærbar 2425W

Hej.

Jeg er ved og skal købe en bærbar. Jeg har kikket meget på 2425W fra zepto.dk , og er sikker på det skal være den.

Men jeg har fundet en side næsten magen til www.zepto.dk , nemlig www.zepto-eksperten.dk .. Og bærbaren ser ud til at være et par hundrede kroner billigere end på zepto.dk .. Hvordan kan det være? Er det nogle man kan stole på?

Og, er der nogle der kan sige noget dårligt om denne bærbar?

Jeg vælger Profesionel, med følgende specs:
1.83 Ghz processor
1GB DDR2 PC5300 (pga af senere køb af en 1gb plade mere!)
100GB 5400omdr.
DVD-RW Dual Layer brænder (en skam jeg ikke kan vælge et almindeligt DVD drev, har brænder i min stationære)
Intet brændersoftware (som sagt har jeg til den anden, derfor for jeg ikke brug for at brænde fra bærbaren)
Indbygget bluetooth
Intet styresystem
High performance 9 cell batteri
Intet Office
Tager den gratis bullguard med i 30 dage, bagefter er det freeware ;)
Ingen hotline
Heller ikke serviceaftale
En backpack pro taske
Og så ellers ikke mere på den liste.

Jeg for det til 10.780 kr på Zepto-eksperten og 11402 kr på Zepto.dk ...

Håber der er nogle der har en forklaring, kan ca 620 kr spares, skal de spares.

Mvh,
UsO
Avatar billede anoz Nybegynder
17. juli 2006 - 21:39 #1
hmmm... der er også en side, der hedder www.pc-direct.dk, hvor priserne umiddelbart ligge lige imellem zepto-eksperten.dk og zepto.dk...

jeg har ikke hørt om zepto-eksperten før, men pc-direkt er der i hvert fáld blevet linket til i andre tråde her på eksperten...

hvad forskellen egentlig er på de tre sider (udover priserne) er ikke lige til at få øje på...

mvh
anoz
Avatar billede uso Nybegynder
17. juli 2006 - 21:52 #2
Der er da massere af forskel, med mindre man er farveblind selvf ;)
Men det er samme produkter til andre priser..

Kom bare til at tænke på, kan de 2 andre sider stoles på?
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
17. juli 2006 - 21:53 #3
Jeg kigger i øjeblikket også på en zeptonote (6214W *savle*), og i den anledning har jeg fundet:

www.zepto.dk
www.zepto-eksperten.dk
www.zlaptops.dk
www.pc-direct.dk
.. og synes der var en til.
Alle er stort set ens, med små prisforskelle. Meget mystisk!

Men jeg kender flere der har købt zepto bærbare og de har købt den det sted hvor det har været billigst - og ingen af dem er blevet snydt (endnu), de har endda rost mærket.

Husk at på alle siderne står priserne som standard til ekskl. moms. Nede i bunden af "menuen" til venstre kan man slå den over på inkl. moms.

Mht. til selve den bærbare..
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du skal bruge den til, men personligt ville jeg gå ned på en 80GB harddisk og få en på 7200RPM i stedet - så kan jeg altid købe en kæmpe ekstern usb harddisk senere.
Fornuftigt med 1 ram klods i stedet for 2, det koster ikke mere end 20-30 kr mere, som efter min mening er givet ret godt ud.
Prøv også at kigge på 6615W, det er med en duo processor og så er der lidt mere ram på grafikkortet (ram på gfx kort er i øvrigt ikke delt - herligt :-)
Avatar billede uso Nybegynder
17. juli 2006 - 21:55 #4
På pc-direct kan man faktisk få den ned på 10440 kr, dog med 2x512 ram (kan altid skiftes ud med Stationær hvis jeg absolut vil have nogle 1024 plader i) hvis man vælger det kampagne halløjsa på forsiden .. Så kommer der lidt mere rabat oven i.
Avatar billede uso Nybegynder
17. juli 2006 - 22:01 #5
jimdagger:
Tak for endnu et link til en side :) Vi er oppe på 4 nu. Vidste godt det med momsen, det er med moms alt det jeg har skrevet her på siden ;-) Men tak alligevel.
Harddisk: Jeg har overvejet en 7200RPM i stedet, men jeg vil hellere lige have de 20 giga ekstra, men jeg går da udfra jeg også engang skal have en kæmpe stor ekstern disk (400GB+), som giver mig mulighed for at backup meget af de ting jeg har på min stationære nu, og det jeg vil få på bærbaren når jeg køber den.
Med hensyn til 1 ram klods, så vil jeg umiddelbart tro, at det er bedst at køre med 2 ram plader i, hvis altså de køre i dual ;) I min stationære er det noget rod, jeg har 2x256 i pc3500 eller sådan noget, og 1x512 i pc3200 .. det virker dog udemærket ;)
Men jeg køber senere en 1024 ram plade magen til og kommer i (har ikke fundet ud af om bærbaren overhovedet kan køre dual?)
Det er også en 1.83 duo processor jeg køber den med - det findes ikke lavere i 'profesionel' konfigurationen på zepto ;)
Avatar billede uso Nybegynder
17. juli 2006 - 22:04 #6
Zlaptops er oppe på 11342 kr med den konfiguration.

"Indtil videre" er pc-direct de billigste, du sagde du kendte nogle der havde købt bærbare fra de billigste.. er det herfra?
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
17. juli 2006 - 22:07 #7
Ah ok (til det med duo :-)

En bærbar kan fint køre dual på rammene - jeg ville helt sikkert købe 1 stang med 1 GB og købe en mere senere.
Jeg synes du skal overveje det med harddisken igen, harddisken er efterhånden flaskehalsen i pc'er, og de 20GB mærker du alligevel ikke når du har en ekstern ;-)
Men igen.. jeg ved ikke hvad pc'en skal bruges til. For mit vedkommende skal den kunne trække spil, så jeg tænker selvfølgelig i de baner.
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
17. juli 2006 - 22:08 #8
Det er fra en af de hjemmesider, jeg ved desværre ikke hvilken.
Avatar billede uso Nybegynder
17. juli 2006 - 22:19 #9
Den skal kunne trække lidt spil, men det er ikke ret meget, og går da også ud fra, at når jeg for fat i nogle flere penge (Det kan man ikke have for meget af, det synes Gates i hver fald ikke) anskaffer jeg mig noget stærkt til min stationære (N6600GT, 2Ghz, CPUen kan godt trække mere men bundkortet vil af en mærkelig grund ikke starte harddisken når der bliver overclocket). Iøjeblikket spiller jeg NS i clan og ingen ambitioner om at forlade NS, og NS er en thirdparty modifikation til halflife som du vist er klar over er en lidt gammel udgivelse.
Men jeg spiller da også nye spil, bare rolig ;)
Jeg skal også slæbe den frem og tilbage i skole og lave skolearbejde på den (Det er noget sjovere at se de andre vente på deres computere starter op i skolen, end det er at sidde iblandt dem og vente, for ikke at snakke om at man altid er sikret en computer og ikke er nød til at tage til blyanten fordi naboklassen også skriver opgave)
Det sidste den skal bruges til, er al min hjemmeside programmering og andet kode jeg leger rundt med. Har også en del NS servere at lege rundt med, men det bruger jeg remote til, det skal den her PC ikke trække, kun nogle tekstfiler med adgangskoder ;)

Ekstern harddisk er først langt ude i fremtiden, det er slet ikke sikkert ;) Måske ombestemmer jeg mig og køber en anden harddisk og stopper i den her PC, fordi hvis jeg skal være ærlig tror jeg ikke jeg for brug for at slæbe rundt med en ekstern disk.
Avatar billede tippermand Nybegynder
18. juli 2006 - 13:02 #10
Hej Alle!

Jeg er med pü en lytter her, for overvejer selv at köbe en Znote 2425W.
Zepto Znote 2425W - Multimedia - Professionel    kr 10.459 inkl. moms (hos zeptoeksperten)
900634    Onlinerabat
100271    15.4" WXGA Crystal Clear skærm (2425Wx)
120606    1.83 GHz Intel® Core™ Duo T2400
130120    1024MB (2x512) DDR2 PC5300 - 667MHZ
140017    100GB 5400omdr. SATA Hitachi
150122    DVD-RW Dual Layer brænder (All)
260025    Intel® PRO/Wireless 3945ABG 54Mbit
200200    Fravalgt styresystem
170085    DK (Dansk) Tastatur (2225/2425)
250319    High Performance 9 Cell (2x25W) 70% mere batteritid
200404    (gratis) BullGuard 90 dages internet sikkerhed
300203    Udvidet service fravalgt.
200750    Logitech Dialog-D811 Headset inkl. Skype
300108    Miljøgebyr bærbar PC
270014    Indbygget Bluetooth (2225W/2425W)    kr 376,00

MEN: Har set paa et paar alternativer paa en tysk hjemmeside, som maaske kan hamle om med dem?!:

- LENOVO Thinkpad Z60m UH3FKGE (Samme pris, inkl. XP Prof.): http://www.notebooksbilliger.de/product_info.php/ibm_thinkpad_z60m_uh3fkge
- HP nx8220 PY518ET (samme pris, men flere gHerz, inkl. XP Prof.) http://www.notebooksbilliger.de/product_info.php/hp_nx8220_py518et

Hvordan kan man rangere märkerne Zepto, Lenovo, HP, hvad angaar kvalitet???

Tak for en god debat!
Avatar billede tippermand Nybegynder
18. juli 2006 - 13:07 #11
Og endnu et par spm. ang. Zeptoen:

Hvad er fordele ulemper (udover prisen) ved 7200omdr???
Naar man nu vil have 1024MB paa en Intel DUo COre processor, er det saa bedst med 1x1024 eller 2x512???
Avatar billede tippermand Nybegynder
18. juli 2006 - 13:14 #12
Avatar billede tippermand Nybegynder
18. juli 2006 - 13:21 #13
Her lidt hjälp til overskueliggörelsen af de tre andre bärbare: http://www.notebooksbilliger.de/vergleich.php?uc=add&product_id%5B%5D=4069&product_id%5B%5D=6452&product_id%5B%5D=3565

Jeg vender tilbage hvis jeg finder andre gode...
Avatar billede uso Nybegynder
18. juli 2006 - 16:14 #14
Det var en masse ekstra spørgsmål i en tråd.. Det skulle næsten have været i sin egen? ;) Med de RAM du snakker om, hvis vi snakker om samme type (ddr2 er det vist på 2425W) ram, tror jeg det er bedst med 2x512mb hvis de kan køre i Dual ..

7200 rpm gør simpelthen harddisken hurtigere.. Det skulle ikke kunne mærkes ret meget mellem 5200 og 7200, men kommer du ned på en tand lavere bliver det meget 'mærkbart' ...

De bærbare i dine links ser godt ud :-) Ovenikøbet med XP Prof som følger med (selvom det ikke lige er det jeg har brug for :o ) til samme pris cirka, det gør det kun billigere.. Det eneste jeg ikke kan lide på dem, er deres grafik kort.. Jeg har hverken gode erfaringer med ATI og bryder mig generelt ikke meget om dem. Derfor kikker jeg kun efter bærbare med GeForce :) Jeg prøver og lede efter en ThinkPad med GeForce.. (Selvom jeg stadig er mest til Zeptos ;))
Avatar billede uso Nybegynder
18. juli 2006 - 16:17 #15
Kom forbi den her,

og kommer i tvivl, er det en bærbar med mulighed for at komme et PCI-E kort i og ellers bare er et onboard shared grafikkort?

http://www.notebooksbilliger.de/product_info.php/notebooks/ibmlenovo/thinkpad_z60mz60t/lenovo_thinkpad_z60m_uh3etge_1024mb
Avatar billede tippermand Nybegynder
18. juli 2006 - 17:08 #16
@uso: Det var ikke for at trænge mig på med spm, synes bare vi var i samme båd. Kan godt sende lidt points, hvis det er det du hentyder til;-) (Startede i øvrigt en tråd i weekenden med samme tema: http://www.eksperten.dk/spm/720862)

Jeg er også mest til Zeptos, men skal grundigt overveje HP og Lenovo, pga. de måske har et mere robus design! Sowtwaren håber jeg alligevel på at kunne købe med studenterrabat et eller andet sted?!

Har NUL forstand på grafikkort, kan desværre ikke hjælpe:-( Men synes 1,5 GHz er en tand for lidt, har hørt at GHZ også virkelig skulle ku' mærkes.
Avatar billede uso Nybegynder
18. juli 2006 - 22:15 #17
jeg ved godt det er en svag bærbar den jeg kom op med i det andet link, har på ingen måde overvejet at købe den heller ;) Ja, GHZ kan i den grad mærkes. @Spm så er det en sag du må afgøre med dig selv/andre der svarer på dine spørgsmål.. :) Jeg har ikke brug for ekstra point, jeg går ikke efter 1. pladsen.. Og jeg bruger exp sjældent.. såh ;-)

Men indtil videre er jeg dog stadigvæk mest til Zeptos bærbare, og i mener jo tydeligvis at der ikke er den store risiko for at blive snydt ved at bruge pc-direct..  det er da lige et par ekstra hundrede kroner og købe andre ting for :)
Avatar billede uso Nybegynder
18. juli 2006 - 22:15 #18
Selvom jeg dog stadig ønsker en forklaring på hvorfor der er sådan nogle sider, som sælger det billigere ;-)
Avatar billede tippermand Nybegynder
18. juli 2006 - 23:18 #19
@uso: Jeg er ny he rog overrasket over fixeringen på points... Håbe rikke det holder folk tilbage for at besvare mine uddybende spm.?!

Jeg tror jeg kan forklare dig hvorfor pc-direct etc. kan tilbyde billige. De få provision og ccutter noget af deres egen fortjeneste i håbet om at folk køber gennem præcis dem... Ordren bliver sendt direkte videre til Zepto hovedsæde, som behandler ordren. Men internt foregår betalingen anderledes end hvis du bestiller direkte...
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
19. juli 2006 - 00:05 #20
Det med grafikkortet på PCI-e, det skal ikke opfattes som om at det er et normalt PCI-e kort som man fx. så kunne skifte ud med et normalt PCI-e grafikkort. Kortet kører bare på pci-e bussen.

Mht til GHz på den Lenovo bærbar (Lenovo Thinkpads er i øvrigt tidligere IBM, hvilket endda stadig står på dem, selv de hely nye modeller :-).. jeg er ikke så meget inde i det, men man skal tænke på at det er en mobile processor, så skulle man sammenligne med en stationær pc, ville det ligge på omkrig 2.5 GHz i stedet.
Avatar billede uso Nybegynder
30. juli 2006 - 18:07 #21
Jeg er lige kommet tilbage fra ferie.

Har stadigvæk ikke købt bærbaren, men gør det nok snart. Køber den bare fra det billigste site, eftersom i siger jeg kan stole på dem ;-) Mange tak for hjælpen.