Avatar billede iwatter Nybegynder
17. juli 2006 - 15:12 Der er 9 kommentarer

imformationer fra c++ kilde til læsning fra COM-port

Hej...

Jeg har et simpelt, måleinstrument som er forbundet til min computer via com-porten. Til dette instrument har jeg c++ kildekoden til et program som konstant aflæser instrumentets målinger, mit problem er at mine c++ kundskaber er meget er meget rustne. Jeg skal bruge målingerne i et vb program som jeg selv har lavet og det jeg ønsker er informationer om den data jeg modtager fra instrumentet og selve konfigurationen af den port som skal åbnes og evt. om jeg selv skal lave forspørgelser fra instrumenter.
Kilde mm. kan findes her. http://www.uberdruck.com/comport/
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
21. juli 2006 - 12:03 #1
Vi skal lige vide nogle ting!

Hvilket udviklingsmiljø skal du lave din C++ app i?

Hvad mener du med om du skal lave forespørgsler fra instrumetet!

Hvordan vil du angive indstillinger på com porten?

Skal programmet 704.C benyttes på PC eller ligger det på instrumentet?
Avatar billede iwatter Nybegynder
21. juli 2006 - 12:27 #2
jeg skal ikke lave nogen c++ app, men bare have oplysninger om hvordan instrumentet kommunikere med til pc gennem com-porten. Disse oplysninger går jeg ud fra er at finde i c++ kildekoden (se. ovenstående link). Jeg er hovedsagligt interesseret i hvordan jeg konvertere de modtagne målinger til tal som jeg kan aflæse.

Jeg mener ikke forespørgelser fra instrumentet, men til det. Med andre ord skal jeg sende en kommando til instrumentet fra pc'en før den sender mig måleresulater tilbage og i så fald hvilken?

Instillingerne til com-porten tror jeg er "2400,N,8,1" men er ikke 100% sikker.

Programmet som skal laves skal køre på en pc og helst kodes i visual basic da en del af den færdige applikation som målingerne skal bruges i allerede er kodet.
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
21. juli 2006 - 14:03 #3
Dvs. at dit ønsker er at finde konverterings algoritmen i det C program som du har vedlagt?

Det er ikke noget problem at lave det i VB!

Hvilket instrument snakker vi om?
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
21. juli 2006 - 14:06 #4
som det fungerer nu, kommunikere du med et pc program?
Avatar billede iwatter Nybegynder
21. juli 2006 - 14:22 #5
ja det gør jeg men får ikke noget brugbar data ud af mit vb program. Det eneste som giver mig reele data er sample programmet fra c++ koden..
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
21. juli 2006 - 16:03 #6
Hvad er det for nogle oplysninger som instrumentet indsamler!

Er det Afstand, Volt!
Er der flere?
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
21. juli 2006 - 16:04 #7
Hvordan ser dine resultater ud på nuværende tidspunkt?
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
21. juli 2006 - 16:06 #8
En sidste ting:

704.C  ligger det på PC eller instrument?
Avatar billede iwatter Nybegynder
21. juli 2006 - 20:57 #9
nej jeg der er ikke flere data end afstand og volt - det er dog kun volt jeg er interesseret i.

704.c ligger på PC. Det ville være fantastisk hvis du kan hjælpe med mit problem..