Avatar billede jensen2005 Nybegynder
17. juli 2006 - 14:53 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af hjemmeside

Hej Eksperter

Hvad er jeres mening om min (hobby)virksomheds hjemmeside.

Alt slags kritik har interesse.

http://www.webhuset-jensen.dk

Mvh
Avatar billede miqe Nybegynder
17. juli 2006 - 15:05 #1
Ligner en stabil, pæn og overskuelig hjemmeside, der underbygger kvaliteten af det produkt i sælger.
Man finder hurtigt den information, man har brug for.
Det er nemt at navigerer.
Ingen problemer med hastighed.
Professionelt look.
Dejligt at se, at siden validerer op mod w3c, selvom det kun er Transitional. ;-)
Avatar billede jensen2005 Nybegynder
17. juli 2006 - 15:14 #2
Hej mige

Hvad er alternativet til Transitional?. Er det godt eller skidt at det er Transitional ?
Avatar billede miqe Nybegynder
17. juli 2006 - 16:00 #3
Hej Jensen.
Med HTML4.01 har du Frameset, Transitional og Strict.
Disse tre typer er guidelines for hvor stram syntaxen er.
Der er visse html-tags og andre elementer der ikke er tilladt i de strengere typer.
F.eks. er target ikke tilladt i andet end Frameset, da disse begge har noget med frames at gøre.
En af de større forskelle er hvor meget af layoutet, man skal have taget fra html og puttet over i css.
Der er diskutioner for og imod, hvorvidt xhtml er bedre end html på nuværende tidspunkt, da visse browsere stadig parser xhtml som html, vis man ikke passer på.
Det er rigtigt godt at anvende http://www.w3schools.com/ i det daglige webdesign arbejde, da man med en strammere syntax fremtidssikrer, sin hjemmeside til det største antal browsere.
Avatar billede miqe Nybegynder
17. juli 2006 - 16:02 #4
Hér er en liste over de ting der skal rettes, vis du vil køre strict (hvilket er varmt at anbefale):
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.webhuset-jensen.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=HTML+4.01+Strict
Avatar billede miqe Nybegynder
17. juli 2006 - 16:07 #5
Vis i samtidig gør jeres CMS-system i stand til at følge Webstandarderne vil i kunne få et bredere kunde-segment.
Avatar billede miqe Nybegynder
17. juli 2006 - 18:58 #6
Tak for points.
Havde ellers regnet med at jeg skulle dele dem med en hel del andre.
Avatar billede jensen2005 Nybegynder
17. juli 2006 - 19:33 #7
Æv nu har jeg brugt en uge på at validere...:-(
Avatar billede jps6kb Novice
18. juli 2006 - 08:55 #8
Når man klikker i form felterne under "Bliv kontaktet" forsvinder teksten i felterne. Alle tiders, men når den så mister fokus igen skulle de måske komme tilbage.
Hvis jeg bare klikker i alle felterne står de helt tomme og jeg aner ikke hvad der skal stå i dem. ;)

Desuden virker det forkert at du ikke har en 'personlig' mail adresse under "Personerne bag" når Torben har. Din hedder bare info.

Der ville jeg nok have lavet en lj@.. og så evt. bare videresendt alt post til info, til denne adresse. Men det er nok en smagssag. :)

Ellers rigtig pæn og overskuelig hjemmeside.
Avatar billede jensen2005 Nybegynder
18. juli 2006 - 09:57 #9
Hej jsp6kb

Tak for feedback har rettet e-mail en rigtig god detalje - tak.

Du har også ret i det med formfelterne... Det skal jeg vist ha set på da det ikke er så brugervenligt.

tak for den seriøse tilbagemelding
Avatar billede miqe Nybegynder
18. juli 2006 - 11:38 #10
Du kan evt. forsøge dig med at lave lave en onblur til at lave en betinget tilbageførsel, med udgangspunkt i din onclick.
Vis din onclick i dit input ser sådan ud:
onclick="if(this.value==' Navn') this.value='';"
kan du i samme input tilføje:
onblur="if(this.value=='') this.value=' Navn';"
Avatar billede jarl-g Nybegynder
18. juli 2006 - 21:02 #11
Det ligner meget en hjemmeside for en bank. Logoet kunne være mere designet, da det tydeligvis enten ligner en thumbnail til Forsiden eller et ejendomsfirma-logo (Jeg forstår godt det med "huset", men det kan gøres bedre (synes jeg)). All-round rigtig fed side, men en middelmådig kontrast. Den fænger ikke synderligt som både kan være positivt og negativt.

-JPAG
Avatar billede jensen2005 Nybegynder
20. juli 2006 - 22:21 #12
Hej jsp6kb

Så fik jeg rettet formfelterne

God detalje som giver et lille plus i brugervenlighed.

takker
Avatar billede jps6kb Novice
20. juli 2006 - 23:44 #13
Super. :) Lige en ting til. Der er lidt forskel på om Internet står med stort eller lille i på siden. Det skal du måske kigge på. :)
Men ellers, er det bare kool.
Avatar billede AnyFellow Mester
25. juli 2006 - 10:50 #14
Under "Priser" har du følgende:
Gælder alle produkter - Dækker Web-hotel(ubegrænset plads og trafik), 20 e-mailkonti(f.eks. salg@firma.dk) databasehotel og licens).

Hvorfor skrive at der er ubegrænset plads og trafik, når der selvfølgelig er en begrænsning?
Avatar billede renefriis Nybegynder
28. juli 2006 - 23:20 #15
Synes designet ser prof ud, men synes den er lidt uoverskulig
Avatar billede don_q Nybegynder
05. august 2006 - 14:21 #16
Under cases kunne der godt være thumbnails med screenshots af de forskellige sider. Så bliver det ikke ligeså tungt at se på (kun tekst tekst tekst). Og så kan man også danne sig en ide af siden uden at skulle besøge den.
Avatar billede jensen2005 Nybegynder
06. august 2006 - 10:56 #17
Hej don g
Ja jeg er godt klar over at siden er lidt tekst-tung...Sider faktisk lige og arbejder på at gøre siden lidt mere spiselig. Kigger lidt på linjeafstand, billeder osv....

Mvh