Avatar billede lavang Nybegynder
17. juli 2006 - 14:16 Der er 12 kommentarer

Hjælp ! Min trådløs rounter mist forbindelse.

Hej!
Jeg har en trådløs rounter som sidder efter internet udbyder's rounter... hver anden time mister jeg forbindelse til internet, og jeg må slukke for internet udbyder's rounter for at komme på fod igen. Har I en idé om, hvorfor den laver det problem, og hvad skal gøre for at rette det?

Mvh Lavang
Avatar billede leif Seniormester
17. juli 2006 - 14:18 #1
Skal vi gætte hvilken Trådløs Router og Internet udbyder du har ?
Avatar billede lavang Nybegynder
17. juli 2006 - 14:46 #2
Nej, det behøver du nok ikke, da princippet må være det sammen, ikke sandt?

hilsen Lavang
Avatar billede tji Nybegynder
17. juli 2006 - 14:47 #3
Er det en Netgear WGR5?
Avatar billede tji Nybegynder
17. juli 2006 - 14:48 #4
Og nej, det er ret væsenligt. leif's spørgsmål. Det kan jo være et kendt problem med din specifikke hardware.
Avatar billede lavang Nybegynder
17. juli 2006 - 14:57 #5
ok... :-)

Internet udbyders rounter er en Zyzel og min trådløs rounter er D_Link DI-264. Jeg er på arbejder så der er lidt besvært for mig at skrive nøjagtigt hvad de hedder.

Hilsen Lavang
Avatar billede tji Nybegynder
17. juli 2006 - 16:27 #6
Prøv at sætte dig direkte på din Zyzel router. Så kan du finde ud af om det er din trådløse Router.
Avatar billede lavang Nybegynder
17. juli 2006 - 22:31 #7
Mener du at jeg skal prøve at erstatte den trådløse rounter med Zyzel, hvis det er du mener, så svar er nej for vi må jo ikke for internet udbyder, trådløse rounter skal være efter deres rounter. Forresten, jeg har prøvet at lade nettet køre uden trådløs rounter, fint, kører de bare uden problem, det er bare den forbande trådløse der laver ballade.

hilsen
Lavang
Avatar billede tji Nybegynder
18. juli 2006 - 13:44 #8
Så kan du prøve at finde noget nyt firmware til din router. Det kan være der er lavet nogle rettelser på dens eksisterende firmware. Har du ellers prøvet en anden trådløs router? Det kunne jo også være dit netkort.

Jeg kunne ikke finde nogle informationer på D-link DI-264 Routeren. Er det en gammel model eller hvad?
Avatar billede lavang Nybegynder
19. juli 2006 - 09:08 #9
tji <<< routeren er ganske ny. Jeg har også prøvet på den anden router, som jeg har her i huset, begger router ske det samme hændelse. Desuden har jeg også konfigureret router'en efter den manual, som er download'et fra D-Link hjemmeside, og SP2 til XP også korrekt installeret. Router'en fungeres godt nok, men kun i ca. 2 timer så mister den forbindelse til internet, og jeg må slukke for den router, som sidder efter IUs ADSL modem, så virker det fint igen efterfølgende.

mvh
Lavang
Avatar billede lavang Nybegynder
19. juli 2006 - 09:10 #10
ups! tji.... IUs ADSL = internet udbyders ADSL, sorry!
Avatar billede lavang Nybegynder
19. juli 2006 - 09:12 #11
jeg bliver nødt til at afvise din svar, for det du indlægger har jeg også prøvet men det har ikke hjulpet så meget, men tak alligevel.

Lavang
Avatar billede tji Nybegynder
20. juli 2006 - 08:20 #12
Det du har prøvet på er jo at finde fejlen på dit netværk. Hvis du siger alt er som det skal være. Bortset fra den trådløse, så er der jo noget galt med enten dit trådløse netkort eller din Trådløse Router. Og hvis du siger du har haft 2 forskellige trådløse Routere på, så må fejlen  vel ligge hos dit netkort.

Jeg ville da mene det giver dig noget at gå ud efter.

Prøv at skifte driveren på dit netkort, hvis det ikke hjælper, så send til reparation eller køb et nyt.

Mht. XP med SP2, så selvom man tror man har installeret det korrekt, vil mange nok give mig ret i, at en formatering mange gange løser nogle af de underlige problemer, der kan opstå.