Avatar billede basefly Nybegynder
16. juli 2006 - 17:10 Der er 4 kommentarer

Stationære PC hopper af og på?

Hej guys....
Jeg har lige et sikkert for jer nemt spørgsmål.
Jeg har igår købt en bærbar Acer, til at komplimentere kæresten og min stationære HP W 5151.dk.

Jeg købte i den forbindelse en trådløs router: en Hama 108mbps,
det trådløse virker efter den indledende hovedpine godt nu, men min stationære hopper on and of, så er det tilsluttet, kun for at være afbrudt lige bagefter, afbrydelsen varer kun et split sekund, så er den på igen,
men altså nok til at ødelægge alle former for surfning.
Det skal lige nævnes at den er sat til med ledning, dvs en ledning fra Cyber routeren til Hama routeren og ind i den stationære.
Jeg har en Cybercity router, Zyxel prestige 2000 series.

Håber at i kan finde hoved og hale i det her, for jeg kan ikk...
Avatar billede serverservice Praktikant
16. juli 2006 - 23:12 #1
Enten er det en svag trådløs signal eller bare noget billigt l... du har købt som muligvis har en fejl ????
Avatar billede teles.de Nybegynder
18. juli 2006 - 00:26 #2
Hvis jeg forstår dig rigtigt er det sådan her:

ISP(internet) --> router (zyxel prestige) ---> Hama trådløs router

du skriver at den bærbare ACER ikke har noget problem med at køre på det trådløse netværk? og at din stationære pc køre også på trådløst eller er det med kabel? hvis den er koblet op via kabel prøv evt, at skifte kablet kan være en løs forbindelse i kablet jo, kan også være en løs port i din Hama så prøv evt at sætte netstikket til den stationære i en anden port.

Håber jeg har forstået det rigtigt ellers skriv bare igen :)
Avatar billede basefly Nybegynder
19. juli 2006 - 18:00 #3
Hej teles.de,
Dine tre links ovenfor er rigtige.
Aceren er på trådløst og min stationære HP er på med kabel.
Jeg har prøvet at skifte kabel og port på Hama routeren, det hjalp ikke.
Der sker det at hvis aceren ikke har været på trådløst i mindst et par timer så kører min HP fint på nettet, men lige så snart at Aceren logger på trådløst begynder dansen med den stationære, det fortsætter selv om Aceren logger af igen indtil jeg har genstartet den stationære!?.
Jeg har også bemærket at lige så snart at Aceren logger på skifter HP´en navn i routeren setting meny, fra det rigtige navn til unknown!?.

Håber at i kan finde hoved og hale i det jeg lige har skrevet......
Avatar billede serverservice Praktikant
23. juli 2006 - 19:32 #4
Hvad var grunden til at du valgte Hama som trådløs router?