Avatar billede caroc Praktikant
12. maj 2001 - 07:03 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Bræk

HEj..

Jeg holdt lidt fest i gårog nu her til morgen opdager jeg at min futon er brækket på.. hvad skal jeg gøre?

Har allerede fjernt brækkket og tørt med en våd klud...
Avatar billede dna Nybegynder
12. maj 2001 - 07:06 #1
futon ?
Avatar billede caroc Praktikant
12. maj 2001 - 07:08 #2
en sofa..
hjælp mig...
Avatar billede muppe Nybegynder
12. maj 2001 - 07:08 #3
Du har vel forhåbentlig ikke selv sovet der ;-)
Avatar billede caroc Praktikant
12. maj 2001 - 07:10 #4
nej nej bare rolig
men hvad skal jeg gøre
Avatar billede muppe Nybegynder
12. maj 2001 - 07:26 #5
Jeg vil forslå dig at pille betrækket af og vaske det grundigt på begge sider.
Brug derefter et eller andet decinficerende middel på selve madrassen f.eks. Rodalon (bakteriedræbende).
Læg nogle håndklæder under madrassen, der hvor klatten lå og lad noget rensevæske løbe igennem madrassen (der hvor saften er løbet ned).
Brug derefter håndklæder til at suge så meget vand ud af madrassen som muligt.
Stil den luftigt og solrigt resten af dagen.

PS: Lad være med at begynde at sprøjte parfume, luftrenser og lignende på pletten. Det fjerne ikke lugten - men \"overdøver\" den - i et stykke tid.
Avatar billede muppe Nybegynder
12. maj 2001 - 07:27 #6
PPS: Husk at vaske håndklæderne ;-)
Avatar billede muppe Nybegynder
12. maj 2001 - 07:28 #7
Måske du kan finde noget interessant her: http://www.katpuke.com/puke.html :-)

- Sikke en underlig måde at starte sin dag på! -
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2001 - 08:18 #8
Vaks så meget af med rent vand, som muligt, og brug noget Sapur til at rense resten med, hvis den altså ikke er så smart lavet så du kan knappe stoffet af og vaske det?
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2001 - 08:18 #9
Pas på med rodalon og klorin, begge midler bleger!
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2001 - 08:20 #10
Noget til at rense bilsæder med, må også kunne bruges, da det er tekstilrens.
Avatar billede lokee Nybegynder
12. maj 2001 - 08:25 #11
FEBRIZE!
Avatar billede muppe Nybegynder
12. maj 2001 - 08:33 #12
LAD være med at bruge febrize og andre \"lugtfjernere\". Du \"dækker\" bare lugten - den blive IKKE fjernet.
Avatar billede douglas Nybegynder
12. maj 2001 - 11:56 #13
1. Tør op
Tør så meget som muligt af opkastet op med køkkenrulle.

2. Vask så
Bland en del salmiakspiritus med seks dele vand, og gnid på pletten med en klud, til pletten er væk.

3. Fjern lugten
Hvis der stadig lugter af opkast, kan pletten behandles med et lugtfjerningsmiddel.
Det kan fås hos materialisterne. Følg brugsanvisningen.

Men pas på med rensemilder, de kan godt være meget skrappe