Avatar billede muppe Nybegynder
12. maj 2001 - 06:53 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

I gang med Perl - newbie

Hej

Jeg vil i gang med at lære Perl.
Hvad skal jeg bruge for at kunne lave og afvikle Perl-scripts på en Win98 / PWS boks? (eller WIn NT / IIS4).
Kan man overhovedet køre Perl-scripts på PWS?.
Et par links til et par gode tutorials vil heller ikke være af vejen :-)

Morten
Avatar billede tofte Juniormester
12. maj 2001 - 13:34 #1
du kan finde selve afviklerprogrammet på http://www.activeperl.com

et udemærket link hvor meget er forklaret er
http://www.webcafe.dk/perl/index.php3
Avatar billede thomasledet Nybegynder
13. maj 2001 - 17:54 #2
du kan sagtens afvikle perl-scripts på pws...

activeperl vil som tofte skriver være den bedste løsning...

tag at investere i \"Learning Perl\" af Randal L. Schwartz, Tom Christiansen, Larry Wall, ISBN: 1565922840 og \"Programming Perl\" af Larry Wall, Tom Christiansen, Jon Orwant, ISBN: 0596000278 som begge er rigtigt gode bøger at komme i gang med perl med... har du ikke råd til begge, køb da learning perl, da programmin perl er en opslagsbog...

held og lykke med det!

Avatar billede thomasledet Nybegynder
13. maj 2001 - 17:55 #3
bøgerne er forøvrigt udgivet af forlaget O\'Reilly and Associates....