Avatar billede freeman Nybegynder
12. maj 2001 - 06:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mit lydkort har kun en udgang (SoundBlaster Live 1024)

Så vidt jeg kan se skulle der være min. 3 udgange, men den ene virker kun.. ?

Problemet er, da jeg skal bruge en til mit anlæg, en til de alm. PC højtalere, og endelig, en til et andet anlæg i et andet rum..

Derfor, hvordan får jeg dem \"slået til\"
Avatar billede makse Nybegynder
12. maj 2001 - 10:07 #1
Den gule er en digital udgang, så du skal havde en forstærker med digital indgang for at kunne bruge den. Eller et sæt digitale PC højtalere.
For at slå udgangen til baghøjtalerne til, skal du starte Creative Launcher. Fanen Livetask og vælge four speakers,
Avatar billede wraithbone Nybegynder
12. maj 2001 - 17:33 #2
Jep han har ret.... ellers ta et gammelt lydkort og prop det i ved siden af..... det virker med 100% sikkerhed....

/jakob
Avatar billede zycho Nybegynder
12. maj 2001 - 18:47 #3
makse >> Har du ikke engang fået en kommentar for det med at skrive \"digitale højtalere\" før??

Jeg mener at en anden her på eksperten (lyd-ekspert) sagde at der ikke fandtes digitale højtalere.....
Avatar billede wraithbone Nybegynder
12. maj 2001 - 18:53 #4
aner det ikke... det eneste jeg nåede at læse var -> \"For at slå udgangen til baghøjtalerne til, skal du starte Creative Launcher. Fanen Livetask og vælge four speakers\"

og det er da rigtigt... aner ikke engang hvad fanden digitale højtalere skulle være ...

/jakob
Avatar billede techno_dk Nybegynder
12. maj 2001 - 18:53 #5
zycho-->Der findes heller ikke digitale højtalere, han mener vel en forstærker med digital dekoder f.eks. Creative DesktopTheater DTT2500 o.lign.

På et SB Live! lydkort er der 3 udgange det er rigtigt, en digital udgang, en analog til front højttalere og en analog til bag højttalere. Der for får du ikke noget lyd til det anlæg.
Jeg ville også foreslå at sætte et ekstra lydkort i eller få fat i en adapter til at lave 1 stik til 2 (mini-jack dubble-stik).
Avatar billede techno_dk Nybegynder
12. maj 2001 - 18:54 #6
wraithbone--> det kan du heller ikke, det gør kun at du får FourPoint surroundsound.
Avatar billede wraithbone Nybegynder
12. maj 2001 - 19:15 #7
ja det ved jeg godt.... problemet ligger mere i at skille ting i 2 kanaler... for så kan du godt.... problemet er bare at du kun får det i MONO på begge sider så..
Avatar billede makse Nybegynder
12. maj 2001 - 19:59 #8
Zycho > Hmm, det kan jeg nu ikke lige huske. Men det hedder de vel i daglig tale, når vi snakker PC højtalere.
Avatar billede zycho Nybegynder
12. maj 2001 - 22:07 #9
makse > Helt iorden. :-) Jeg ville bare lige selv have det på det rene!
Avatar billede columbus Nybegynder
16. maj 2001 - 10:47 #10
Også politiken.dk har \"opfundet\" noget de kalder digitale højtalere : http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=115355
Avatar billede freeman Nybegynder
16. maj 2001 - 11:07 #11
ok.. hvad bruger man så det til ??

Den digitale udgang... ?
Den Analoge udgang... ? (baghøjtallere, er det ikke et anlæg ?
Avatar billede makse Nybegynder
16. maj 2001 - 11:28 #12
Den digitale udgang, kan du f.eks. bruge til et sæt som det her.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384597901

Den anden udgang, kan du bruge til højttalere med indbygget forstærker, eller til en ekstern forstærker. Hvis du har dem stående bag dig, kan du med fordel slå Live Surround til, i Creative Launcher.
Avatar billede thomasreby Nybegynder
31. maj 2001 - 17:09 #13
Jeg fatter ikke laengere hvad spoergsmaalet er i denne streng? Er det om Creative kort? Udgange? Software? Muligheder? Skriv tilbage og I skal faa svar...