Avatar billede kfd Praktikant
16. juli 2006 - 11:00 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Router/Switch til IP-telefon

Hej

Jeg har fået en Ip telefon. Jeg har en Bærbar samt en stationær computer jeg gerne vil have til at fungere sammen med Ip telefonen. Der går et stik fra mit bredbåndsmodem ind i IP telefonen. Derfra skulle der gå et kabel fra IP til den stationære. Det er her jeg gerne vil have det lavet sådan at man ikke skal skifte netværkskabel fra den stationære til bærbaren hele tiden.

Telefonen er en Snom 320, og der står i manualen at routeren eller switchen skal fungere til SIP telefoni.

Hvilken router/switch skal jeg vælge.
Avatar billede japping Nybegynder
16. juli 2006 - 11:20 #1
I princippet kan du vælge en hvilken som helst router/switch. Telefonen sætter du fortsat i dit bredbåndsmodem. router/switch sætter du i der hvor dine PCere sættes til. Dine PC'ere sætter du så til router/switch.

Hvis du vil investere lidt mere i det, kan jeg anbefale dig at købe trådløst netværk. Det er lidt mere besværligt at sætte op, men værdien kan være det højere, afhængig af din bolig.

Jeg sværger selv til SMC udstyr men har også gode erfaringer med D-link.

Køb udstyret og få evt. efterfølgende gode råd og vejledning til opsætning her på eksperten. MEN husk altid at opdatere SW i router/switch inden du begynder at anvende det. Det vil spare dig for megen bøvl.

God fornøjelse.
Avatar billede kfd Praktikant
16. juli 2006 - 11:45 #2
Det kan godt være det her lyder dumt men jeg har ikke den store viden på dette område.

Kan man ikke få et netværkskabel som jeg kan sætte fra IP og så hen til begge computere. Altså et kabel med en udgang i den ene ende og to udgange i den anden.
Avatar billede japping Nybegynder
16. juli 2006 - 15:33 #3
nej, det kan du ikke. Du skal bruge en router eller switch til dette.
Avatar billede japping Nybegynder
16. juli 2006 - 15:34 #4
OBS: intet spørgsmål er dumt her på eksperten.
Avatar billede kfd Praktikant
16. juli 2006 - 17:35 #5
Hvad er den billigste løsning. Det eneste det skal kunne er at koble begge computere på Internettet samtidig. Altså ikke noget fint og fornemt.
Avatar billede anje Nybegynder
17. juli 2006 - 00:58 #6
Hej Kfd

Billigste løsning er: http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Price&Gallery=false&Page=1&ID=68&Parent=&Lastdays=&Soegeord=&Producent=0&Line=&Model=&Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=&Rating=0&Type=&Value=&Bundle=&Equal140=&Equal543=&Direction135=2&Direction196=2&Sorted196=&Sorted135=&Equal643=&x=29&y=5
Personligt mener jeg at du minimum bør vælge en router, for at få den sikkerhed der ligger i routerens NAT. Se priserne her: http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Price&Gallery=false&Page=1&ID=67&Parent=&Lastdays=&Soegeord=&Producent=0&Line=&Model=&Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=&Rating=0&Type=&Value=&Bundle=&Equal140=&Equal543=&Equal138=&Direction135=2&Sorted135=&Equal643=&x=31&y=7
Hvis du har spørgsmål om IP-telefoni så er der på: http://www.voip-user.dk/news.php mange der ved meget om emnet og gerne deler ud af deres erfaringer. (Der er også mulighed for at få overblik over priserne hos de forskellige Ip-selskaber)
Det er en dejlig telefon du har fået.
Avatar billede anje Nybegynder
17. juli 2006 - 23:44 #7
Avatar billede japping Nybegynder
18. juli 2006 - 18:14 #8
Prisen var oprindeligt ikke en del af spørgsmålet. Hvis du IKKE går efter prisen kan du vælge det øverste produkt på det første link som "anje" sendte og vælge den øverste vare der hedder "3Com OfficeConnect Switch 8". Tja .... den ommærksomme læser ser at den står til kr. 499,-.

Hvis du bor i nærheden af www.computercity.dk kan du spare fragten ved at hente en "D-Link 5-port Small Office/Home Office miniswitch DES-1005D" til kr. 149,-. Du finder den på deres hjemmeside ved at klikke på følgende i menuen til venstre: Netværk -> Almindeligt -> Switch.

Håber du kan bruge svaret.

Huske lige point.
Avatar billede anje Nybegynder
19. juli 2006 - 01:23 #9
japping>Da jeg skrev linket stod "3Com OfficeConnect Dual Speed Switch 8 Plus " til 12 kr iflg edbpriser.dk ( http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=182912 )
Iøvrigt har Aldi også en ok løsning til 200,- idag ;-)
Avatar billede japping Nybegynder
19. juli 2006 - 18:56 #10
anje -> ja, der er nogen der snyder sig til at stå øverst på edbpriser.dk. Derfor skal du altid kontrollere linket. Der står stadigvæk kr. 12,-, men det passer selvfølgelig ikke.

149,- er altså det billigste forslag, men måske andre kan finde noget der er billigere ?

kfd -> så er det vist point tid.
Avatar billede japping Nybegynder
19. juli 2006 - 18:57 #11
Ups, takker :-)