Avatar billede spg10 Nybegynder
15. juli 2006 - 15:46 Der er 2 kommentarer

windows uden cdrom ?

Mojn eksperter...

jeg har en bærbar, hvor cdrom drevet ikke virker. Jeg har windows nt installeret. Jeg kunne godt tænke mig at få windows xp installeret. Men da windows nt ikke supportere det usb halløj har jeg ingen mulighed for at boote op med mit eksterne cdrom drev.
har i nogle ideer til hvad jeg kan gøre for at få windows xp installeret..
cd(er)ne jeg har til windows xp er noget præinstalleret tis og jeg har ikke andre, bare lige så i ved det.

venlig hilsen
Simon Svensson
Avatar billede spg10 Nybegynder
15. juli 2006 - 16:52 #1
Comon ka i ikke hjælpe?
Avatar billede kennith Nybegynder
19. juli 2006 - 01:05 #2
Hvis de CD'er du har med XP er leveret sammen med den bærbare så er den jo af nyere dato og vil sansyneligvis fint kunne se et eksternt CD rom drev tilsluttet USB under installationen. Hvis maskinen er leveret med NT så er det en gammel svend som næppe kan trække en XP på tilfredsstillende vis.

Du skal evt i BIOS og sætte rækkefølgen på bootenheder således at den vælger det eksterne CD rom drev som første boot enhed. Hvis ikke du kan det så må du til at se dig om efter en ny bærbar eller leve med NT