Avatar billede jalmer Nybegynder
15. juli 2006 - 14:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ekstern hdd bliver ikke "vist" i denne computer

Jeg har netop købt en Lacie d2 harddrive. Når jeg tilslutter boxen, hvad end det er via firewire eller usb, begynder xp's automatiske installation, og denne fuldføres da også, og xp påstår derefter at hardwaren er installeret korrekt. Det samme siger device manager. Men går jeg ind i denne computer i håbet om at kunne se min eksterne harddisk og overføre data til den, viser den sig så at sige ikke. Og den normale menu, med den eksterne harddisk som ikon, som gerne popper op når man højreklikker på en fil, og går ind under send to, er heller ikke til stede. Går jeg ind i bios'en og kigger under mine ide drives, opdager den heller ikke drevet som slave (ved dog ikke om man kan køre en ekstern hdd som slave). I øvrigt er min xp installation splinter ny, og prøvede og på min kærestes com, samme resultat. Der er masser af point på spil, da jeg naturligvis gerne vil bruge mit nye legetøj :)
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. juli 2006 - 14:48 #1
Du skal oprette en partition og formatere den. Det gøres i diskhåndtering.
Avatar billede jalmer Nybegynder
15. juli 2006 - 14:58 #2
Nu siger du diskhåndtering?
Avatar billede jalmer Nybegynder
15. juli 2006 - 14:59 #3
Så siger jeg "Hvad?!"
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. juli 2006 - 15:10 #4
kontrolpanel/administration/computeradministration/diskhåndtering..
Højreklik hdén.. og følg guiden.
Husk at formatere den bagefter, ...skriv i kør.-> format ?:

? er drev bogstavet.
Eller højreklik drevet i denne computer, og tryk på formater..O)
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
15. juli 2006 - 21:11 #5
Du skal gå ind i kontrol panel, administrative tools, computer manegement, så vælge disk manegement og så give din eksterne disk et nyt drev bogstave, bare vælge det næste i listen, har selv det problem ofte i XP, og det er den eneste måde at løse det på.
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
15. juli 2006 - 22:08 #6
hov ser først nu at det er det samme barfreak skriver beklager, men det er som han siger, men du skulle ikke være nød til at formatere den da det jo åbentbart er en gammel disk.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
31. august 2006 - 10:06 #7
mere hjælp.O)