Avatar billede kamazoke Nybegynder
15. juli 2006 - 14:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fejl på Netværk

hej eksperter.
Jeg har hos en kammerat sat et netværk op, uden dhcp, da han ikke har internet. Jeg har givet alle 3 maskiner IP adresser (192.168.10.X ) og en subnetmask: 255.255.255.0
De kan sagtens finde hinanden via deling, men når de skal spille f.ek Football Manager 2006, så kan de ikke finde hinanden, det samme er gældende for battlefield 1942. Hvad er der galt??
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2006 - 14:40 #1
prøv at installerer ipx/spx    det virker som regel hurtigere !
Avatar billede kamazoke Nybegynder
15. juli 2006 - 14:41 #2
Henrik: Den er installeret, gjorde jeg samtidig. Den fandt også et spil igår, men så snart man prøver at deltage, så kan den ikke finde hosten.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. juli 2006 - 15:12 #3
er det mon et firewall problem.??
Avatar billede kamazoke Nybegynder
15. juli 2006 - 15:18 #4
Firewall ( XP ) og andre er slået fra også :(
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
15. juli 2006 - 15:59 #5
Det kan være noget med at spillene bruger nogle specielle porte, som du skal åbne op for i routeren.
Avatar billede kamazoke Nybegynder
15. juli 2006 - 16:00 #6
Der er ingen router, der er en switch, og 3 computere tilsluttet..
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
15. juli 2006 - 16:04 #7
Bruger du ikke en router som switch?
Avatar billede kamazoke Nybegynder
15. juli 2006 - 16:16 #8
jeg bruger en switch / hub, hvad end i vil kalde det.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
15. juli 2006 - 16:30 #9
Har du prøvet at dele den del af drevet som har med spillet at gøre.
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
15. juli 2006 - 17:56 #10
Kan det være et dns problem .. kan pc'erne se hinanden på navnet og ikke kun ip?
Har du mulighed for i nogle af spillene at tilføje ip'en for den der er "host" og så connecte til den?

Hvis ikke i kan se hinandens pc'er på navne, så vil jeg foreslå i aktiverer netbios via tcp/ip eller tilføjer hinandens pc'er med tilhørende ip'er i host filerne.
Avatar billede teles.de Nybegynder
18. juli 2006 - 18:26 #11
Hejsa

1. fejlfinding...
* kan du pinge pcer'nes hostname's ? du kan se hver enkelts pc's navn ved at åbne en shell/dos prompt, og skrive "hostname" [enter] uden " " og husk når du pinger skal du self ikke pinge din egen hostname men de to andre's pcer :)
* tjeck at der ikke er firewall på de enkelte pcer der går ind og blokkere for portene til spillet.
Avatar billede kamazoke Nybegynder
31. juli 2006 - 20:08 #12
manden havde en anden aktiv forbindelse samtidig, dette gjorde at åbenbart at de ikke kunne se hinanden... :( Tak for hjælpen ellers :)

undskyld det sene svar !