Avatar billede martin_zeus Nybegynder
11. maj 2001 - 23:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Min computer kører ad \'prut\'

Hej...........
Jeg har et stort problem med min computer. For den kører ikke rigtig, sådan ordentligt!
Jeg har en TB 1100Mhz Og en Orb Crome Dual køler. Køleren kan min. holde processoren på omkrin 45-50(c). Og bundkortet er omkring efter et par timer 30-40(c) men når den har kørt i mere en 4 timer i træk når bundkortet op på ca 49(c) Og jeg har \'smadtet\' massere af kølepasta på proc. Jeg har et MSI K7T Pro 2A bundkort med 32mb ram.
Nu kommer det mærkelige:
Fordi for nogle dage siden, kom en af mine kammerater op til mig for at stoppe 512MB extra i fordi hans pc kunne ikke, så jeg havdde i al ca,544MB ram. Men den kørte stadigvæk af skidt. Hvad kan der være galt, jeg mener ikke det kan være hd\'en, det er en IBM 75GXP, 30GB, ATA100.

mvh. Martin ;(
Avatar billede halifax Nybegynder
11. maj 2001 - 23:19 #1
Hvis du kører Win98 har du for meget RAM i. Microsoft har udgivet en artikel om det problem - mene end 512MB RAM - noget med at cache-manageren laver ged i den.
Så mit svar: Tag noget af RAM\'en ud.
Avatar billede halifax Nybegynder
11. maj 2001 - 23:22 #2
Læs mere om for meget RAM i dette link:
http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=8375
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2001 - 23:22 #3
1. Du skal ikke \'smadte\' masser af kølepasta på. Du skal fordele et så tyndt lag som muligt, der skal kun akkurat være nok til at du kan se det.

2. 32 Mb ram til en TB 1100 er en ret skæv sammensætning.

3. Temperaturerne lyder fornuftige.

4. Kører du AGPx4, IDE 100 og UDMA?

Desuden er beskrivelsen \"Den kører ikke ordenligt\" fuldstændig umulig at bedømme noget som helst ud fra!

Oplysninger som altid er gode at have:

- Styresystem
- Grafikkort
- BIOS version
- Driver til grafikkort
- Bruger du VIA 4in1 drivere til Mobo
- Genkender BIOS 544 Mb RAM?
- Genkender styresystem x 544 Mb RAM?
- Hastighedstest med f.eks. SiSoft Sandra eller lign. (ikke det bedste program, men til at få fat på)
Avatar billede halifax Nybegynder
11. maj 2001 - 23:33 #4
Temperaturen på CPU og bundkort ser ikke umiddelbart alarmerende ud. Er det den rigtige ram-type du har sat i, og/eller er din BIOS indstillet til den type ram du bruger? Kender ikke lige dit bundkort, men du kan se i manualen, hvad der understøttes af ram, pc100, 133, 266??
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2001 - 23:51 #5
Jeg kender udemærket dit Bundkort, har selv forgængeren K7T Pro...Klippestabilt, men ikke de vilde OC funktioner. Kortet understøtter PC133 Ram..
Avatar billede ucfatrox Nybegynder
12. maj 2001 - 00:40 #6
Hedder du Brian?
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2001 - 00:54 #7
Hvem spørger du?
Avatar billede martin_zeus Nybegynder
12. maj 2001 - 20:53 #8
Til el mobo
- Styresystem : WINME
- grafikkort : Matrox MGA mellenium II / VulcanoII(voodoo2)
- BIOS version :award Plag \'n\' playp vistnok 6.04
- Matrox MGA mellenuim(kunne ikke finde melleniumII dirver)
- Bruger du VIA 4in1 drivere til Mobo : ikke nu har ikke fået installeret, men før havde jeg pga. formatering. Kører lige så skidt. Aner ikke hvad MOBO er
- Genkender BIOS 544mb ram : JA
- Genkender styresystem x  544 Mb RAM? : Ja

Undskyld el barto, jeg er ikke helt så god til at formulere mig hen på aftenen

Jeg fik af vide af forhandleren at jeg skulle \'smadte\' godt til med kølepasta!

til ucfatox:
Hvis du spørger mig, er svaret nej
Avatar billede martin_zeus Nybegynder
12. maj 2001 - 20:55 #9
mobo = barto
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2001 - 11:50 #10
Jeg kan ikke umiddelbart sige hvad det er der er galt..desværre...

BTW, Mobo = Motherboard/Bundkort

Hvad er det der kører skidt?

Er det spil i 3d?
eller er det kontorprogrammer og alm. programmer?
Eller begge?
Avatar billede martin_zeus Nybegynder
13. maj 2001 - 20:28 #11
Det  er så\'en lidt af hvert 3dspil har jeg ikke rigtig kunne få gang CS med mit voodooII, som egentlig er det eneste spil.
Den kører kun lidt med en en af mine kammeraters PC som er en PIII 450Mhz