Avatar billede xmas Nybegynder
13. juli 2006 - 11:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke starte min server med Windows XP Pro!

Vi har en server med Windows XP Pro og SP2, som jeg ikke kan starte. Når den prøver at starte kommer Windows XP logoet på skærmen og "tidslinien" under logoet går pludselig i stå, og så sker der ikke mere.
Jeg kan godt starte i fejlsikker tilstand.
Er der nogen måde hvorpå jeg kan få windows til at fortælle hvad problemet er, eller kan Windows reparere sig selv, når den er i fejlsikker tilstand ??

MVH. Thomas Hansen
Avatar billede mcgoat Nybegynder
13. juli 2006 - 12:05 #1
Lyder som om det er under indlæsningen af en driver.
Du kan muligvis prøve at boote op på xp cd'en og lave en repair og se om det ikke skulle virke
Avatar billede redhack Nybegynder
13. juli 2006 - 13:08 #2
Har du prøvet at boote op i "sidste fungerende konfigration"?
Avatar billede xmas Nybegynder
13. juli 2006 - 14:31 #3
mcqoat > det løser ikke problemet.
redhack > det løser ikke problemet.

Når jeg går ind i msconfig og deaktivere alle punkter under "tjenester" kan den starte. Nu er jeg så ved at prøve at lokalisere hvad det er for en eller flere af punkterne der skyld i det...
Avatar billede xmas Nybegynder
13. juli 2006 - 15:05 #4
Det er tilsyneladende enten flere af punkterne under "tjenester", eller den samlede mængde af punkter der er aktiveret på samme tid, som laver fejlen - kan det have noget med hukommelse at gøre (RAM) ??
Avatar billede xmas Nybegynder
13. juli 2006 - 15:32 #5
Det har helt sikkert noget at gøre med mængden af informationer der indlæses på samme tid...
Jeg kan ikke lave en normal start, men hvis jeg aktivere alle punkter under "tjenester", og deaktivere enten "System.ini" eller "Win.ini", så starter den.
Hvis jeg vælger normal start og deaktivere ca. 20 punkter under "tjenester", så starter den.

Under systeminformation oplyser den at der er 960 MB RAM, og der er installeret to blokke á 512 MB RAM, så det er vel ok, eller kan den ene blok være defekt ??

Der er på et tidspunkt blevet skiftet bundkort, fordi der var problemer med dette, kan det være sådanne noget igen ??

HJÆLP :-(
Avatar billede xmas Nybegynder
14. juli 2006 - 08:12 #6
Jeg har nu kørt en ny windows installation oven i den gamle - det løste problemet!
mcqoat's løsnings forslag var det der hjalp bedst, men løste ikke problemet, derfor tillader jeg mig at give 50% point og selv beholde 50% - ok ??

MVH. Thomas Hansen
Avatar billede xmas Nybegynder
14. juli 2006 - 08:12 #7
mcqoat - ligger du lige et svar så jeg kan give point ??
Avatar billede xmas Nybegynder
14. juli 2006 - 10:10 #8
Efter at have opdateret windows med alle tilgængelige sikkerheds updates kan den igen ikke starte :-(
Det er tilsyneladende en konflikt med en af de updates, der er skyld i problemet.
Jeg har fjernet den seneste sikkerheds opdatering og så starter den...

Er der andre der har haft samme problemer med opdatering af windows ??

MVH. Thomas Hansen
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. juli 2006 - 13:01 #9
Bare behold points :)

Og nope, har ikke haft problemmer her med at køre windows update
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. juli 2006 - 13:02 #10
Men det lyder da lidt underligt at den kune finder nogle af dine RAM.. Prøv at hente BurinTest(bare google efter den) og stress dine RAM :)
Avatar billede xmas Nybegynder
03. august 2006 - 15:44 #11
Så er problemet atter genopstået, og debatten fortsættes her http://www.eksperten.dk/spm/723932