Avatar billede gicls Nybegynder
12. juli 2006 - 23:37 Der er 9 kommentarer

Kæmpe internet problem-Underlig ipconfig

Hejsa. Jeg har et monster problem med mit internet. Problemet er at jeg bliver koblet af HELE tiden.
Det skal siges at jeg deler forbindelse med en del andre i min bebyggelse.
Min ipconfig /all ser lidt underlig ud. Kan i se om der er noget galt eller lign.

Windows IP-konfiguration

Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : claus
Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/100 VE Network
Connection
Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-50-8D-6D-D1-12

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 2:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : domain.invalid
Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/1000 MT Networ
k Connection
Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-50-8D-6D-D1-13
Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.12
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 193.162.159.194
Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 12. juli 2006 22:40:07
Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 19. juli 2006 22:40:07
Avatar billede leif Seniormester
12. juli 2006 - 23:40 #1
Din IPconfig vil jeg ikke mene ser underlig ud.
Avatar billede leif Seniormester
12. juli 2006 - 23:40 #2
Hvordan oplever du at blive koblet af ?
Avatar billede gicls Nybegynder
12. juli 2006 - 23:50 #3
Pludselig kan den smide mig helt af nettet (kan se det på min msn, samt jeg ingen sider kan.. Så kan jeg højre klikke på min lan forbindelse og trykke reparer og så kan den virke lidt igen inden det samme sker.

Udover dette spiller jeg online spil (counterstrike) Her oplever jeg ENORMT høj ping / Pingtider.. Op til ja 1000 nogen gange men gennemsnitligt vel imellem 200-300 ca. Mange gange får jeg timeout på diverse servere.

Jeg er ikke særlig god til dette overhovedet så undskyld hvis der er noget af det jeg har skrevet er svært at forstå eller lign.
Avatar billede gicls Nybegynder
12. juli 2006 - 23:52 #4
Skal lige siges at hvis jeg skriver ipconfig /renew i cmd kommer den og siger:

Mediet afbrudt.. (går den lige nu)

Andre gange får jeg en fejl med noget DHCP eller hvad det hedder..
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. juli 2006 - 00:05 #5
Prøv lige att sætte ditt netværkskabel i det stik der tilhører Intel(R) PRO/100 VE Network kortet, og de om det gør en forskel.
Avatar billede gicls Nybegynder
13. juli 2006 - 13:04 #6
Det giver det samme desværre..
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. juli 2006 - 15:14 #7
Prøv at slukke din router i 10 - 15 sekunder, for så vil den reboote når du sætter strøm til den igen. Det løser af og til problemer med forbindelsen.
Avatar billede gicls Nybegynder
13. juli 2006 - 16:03 #8
Kører ikke med nogen router..

Mit internet kører direkte fra et stik i væggen og så til min puter..
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. juli 2006 - 16:14 #9
Åh, ja, det læser jeg nu.

Når den går ned, så prøv:

Start > kør > skriv cmd og tryk enter > skriv ping 127.0.0.1 og tryk enter. Fortæl om den får timeout.

Skriv ping 192.168.1.1 og tryk enter. Fortæl om den får timeout.

Skriv ping 192.168.1.12 og tryk enter. Fortæl om den får timeout.

Skriv ping 193.162.159.194 og tryk enter. Fortæl om den får timeout.