Avatar billede ravnborg Nybegynder
12. juli 2006 - 21:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Computere kan ikke koble på trådløst netværk.

Jeg har i noget tid haft en trådløs switch, hvor mine 2 alm pc'er kører med kabel og min bærbar som trådløs.

Da vi har lavet en lille omflytning i huset, har jeg valgt at lade de 2 alm. pc'er koble på det trådløse. Jeg har købt 2 USB 2.0 Wireless Stick Adapter.

Når jeg starter pc'erne kan de se netværket og de viser at netværket har fuld styrke, men når jeg prøver at koble på, får jeg den fejlmeddelse at der ikke kunne oprettes forbindelse til netværktet, netværktet er muligvis ikke inden for rækkevidde mere"

Jeg får samme meddelse ved begge computere og ved begge USB net-adaptere

Hvad er problemet?
Avatar billede happyface Nybegynder
12. juli 2006 - 23:17 #1
Det er altid en god ide, at installere USB-driverne FØRST inden man propper disse sticks i - hvad gjorde du?

Har du sikret dig, at dine sikkerhedsindstillinger er korrekte (webkey m.m.)?
Avatar billede happyface Nybegynder
12. juli 2006 - 23:19 #2
Hvilket styresystem har du på dine stationære pc´ere - og med hvilken servicepack!?
Avatar billede ravnborg Nybegynder
12. juli 2006 - 23:55 #3
Jeg kører win XP sp2.
I manualen til mit bundkort skriver de at der ikke skal installeres driver til USB hvis man kører XP sp1+

sikkerhedsindstillinger(webkey m.m.)? Hvad er det jeg kan gøre her?
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2006 - 08:50 #4
Formentlig samme sted som du har gjort på din bærbar.
Avatar billede ravnborg Nybegynder
13. juli 2006 - 09:30 #5
Jeg har ikke sat noget sikkerhed op på min bærbar. Da jeg koblede på første gang indtastede jeg en nøgle, det var det.

Med de alm pc'er kommer jeg ikke så langt at jeg kan indtaste nøglen.
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2006 - 09:42 #6
Så har du sikkert et ikon i højre hjørne du skal klikke på også vælge den rette kryptering og kode.
Avatar billede ravnborg Nybegynder
13. juli 2006 - 11:16 #7
Så virker det :-)

kenp: du virkede rimelig sikker på at det var netværkets sikkerhed der drillede, så jeg slog alt sikkerhed fra i switchen og vipti så kunne jeg komme på. Da jeg så slog sikkerheden til igen fik jeg lov til at indtaste net nøglen.

Så nu kører det.

Tak for hjælpen, og opret lige et svar.

vh
Ravnborg
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2006 - 11:34 #8
ping. ja 99% af fejl med at man ikke kan komme på er sikkerhed.. de resterende er så en blandet landhandel