Avatar billede fruitn Nybegynder
12. juli 2006 - 21:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Harddisk cylinder problem

Jeg er blevet bedt om at prøve at lave en harddisk der før har virket. Den gik død efter at være blevet inficeret med virus.
Man kan ikke længere boote fra den. Det hjælper ikke at prøve at formattere den med en XP cd, eller fra windows, i hverken NTFS eller FAT32. Når jeg bruger Partition Magic 8, siger den noget om at partitionen er udover de 1023 (1024) cylindre og derfor nok ikke bootable.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2006 - 21:29 #1
Det er rent sludder hvad den der skriver, sådan var det i gamle dage og naturligvis kan XP formatere den
Avatar billede fruitn Nybegynder
12. juli 2006 - 21:31 #2
Ja, formattere den. Men stadig ikke boote fra den :( Har prøvet.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2006 - 21:41 #3
OK - så skal vi lige lidt nærmere ind på problemet - har du diskettedrev og en startdiskette ? - hvis nej har du en brænder?
Avatar billede miqe Nybegynder
12. juli 2006 - 21:43 #4
Har du tjekket i BIOS at LBA-mode er sat til for din harddisk?
12. juli 2006 - 22:13 #5
Type/model/fabrikat ?
Avatar billede fruitn Nybegynder
12. juli 2006 - 22:59 #6
Jeg takker mige. Auto i BIOS valgte CHS. Det gør den ikke ved min anden harddisk. Virker efter jeg havde sat den til LBA.

helgec --> Hvad kunne jeg prøve at bruge min brænder til?

dr1 --> En Maxtor Diamond 10, 200GB
Avatar billede miqe Nybegynder
12. juli 2006 - 23:04 #7
Jamen så smider jeg et svar :o)