Avatar billede snipez Nybegynder
12. juli 2006 - 18:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

DATABASE i phpMyAdmin

nogen der kan for tælle mig hvorfor jeg ikke kan oprette en database i phpMyAdmin?
den skriver:
SQL-forespørgsel:

CREATE DATABASE `guestbook` ;

MySQL returnerede:

#1044 - Access denied for user 'web120817'@'%' to database 'guestbook'
Avatar billede jtofte Nybegynder
12. juli 2006 - 18:03 #1
Er det ved et webhotel du har det for så kan det være du ikke har lov til at oprette databaser, hvis du har web10 så har du kun en database
Avatar billede snipez Nybegynder
12. juli 2006 - 18:37 #2
det er web10 men jeg har ikke oprettet nogen endnu. eller hvordan virker det?
Avatar billede snipez Nybegynder
12. juli 2006 - 18:44 #3
http://www.grimshave.dk/guestbook.php
ved sgu ikke hvad jeg skal gøre.
Opret ny database: Ingen privilegier
betyder det så jeg ikke kan lave en gæstebog?
Avatar billede jtofte Nybegynder
12. juli 2006 - 18:58 #4
hvis der ikke er oprettet nogen database, så skal du have fat i web10 og bede dem om at oprette en.
Avatar billede snipez Nybegynder
12. juli 2006 - 20:17 #5
okay tror nok jeg har fundet ud af jeg har en database der hedder det samme som mit bruger navn.
Kommentar

Du har som kunde kun én Database, hvilket er nok, da man kan oprette lige så mange databasetabeller man ønsker
Avatar billede snipez Nybegynder
12. juli 2006 - 20:19 #6
men hvis jeg kun har en database hvordan laver jeg så en gæstebog i php som jeg fandt en guide til herinde
Avatar billede jtofte Nybegynder
12. juli 2006 - 20:47 #7
Du skal oprette nogle tabel/tabeller under den database du har.
Avatar billede jtofte Nybegynder
12. juli 2006 - 20:51 #8
der kan du f.eks have en tabel der hedder forum hvor du har nogle felter i der hedder id, tekst, hjemmeside, tidspunkt, afsender, du skal nok rette lidt til i sqlsætningerne i dit script for at det virker
Avatar billede snipez Nybegynder
12. juli 2006 - 20:54 #9
okay tror bare jeg glemmer det jeg kan dårligt nok lave et link
Avatar billede snipez Nybegynder
12. juli 2006 - 20:59 #10
eller var det noget du kunne hjælpe mig med?
Avatar billede jtofte Nybegynder
13. juli 2006 - 17:47 #11
Hej, det kan jeg ikke, jeg kan se den er lavet i php og jeg ved ikke det fjerneste om php.
Avatar billede snipez Nybegynder
18. juli 2006 - 23:22 #12
okay