Avatar billede mcp_dk Nybegynder
12. juli 2006 - 15:31 Der er 1 løsning

Distribution af værktøjslinie

I mit firma har vi lokalt på hver pc en værktøjslinie som indeholder links til de programmer og værktøjer de bruger. Som det er nu ligger der lokalt en mappe på hver klient PC og man har derefter lavet en "ny værktæjslinie" og peget den hen på denne mappe.

Vi vil gerne have ændret dette så den istedet for en lokal mappe peger på en mappe på et netværksdrev (så når vi ændre et program eller link så skal vi kun rette det et sted.) Mappen hedder f.eks x:\Tools
Det er ikke noget problem at gøre dette manuelt på en PC da jeg så bare højreklikker på bjælken i bunden af windows. Vælger "Værktøjslinier -> Ny værktøjslinie -> X:\Tools"

Men når jeg nu skal have denne ændring ud til 150-200 klienter fordelt over hele danmark synes jeg ikke det er så sjovt at køre det manuelt. jeg har søgt og ledt på alle mulige måder men har ikke kunne finde nogen måde hvorpå jeg enten via GPO, registreringsdatabasen eller et script kan lave denne toolbar.

Jeg håber nogen kan hjælpe mig med dette.

Vi har mulighed for at distribuere det enten via et KIX32 logonscript eller via Tivoli distribution.
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
18. juli 2006 - 08:23 #1
svar