Avatar billede the-lion Nybegynder
11. maj 2001 - 21:16 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Grafisk program og Hvad med ASP?

Er der nogen der har en link til et sted hvor man kan hente et ok, program (Grafisk) til at lave mySQL databaser med (et program som man kan gemme på ens egen pc, og bruge det der)
Kna man også komme i kontakt med en mySQL database fra ASP kode? og understøtter de det, når man har ASPsite hos udbyderen Netsite?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. maj 2001 - 21:27 #1
ja, man kan godt bruge asp til MySQL.
du kan lave tabeller, redigere og alt det med phpmyadmin.
det kan downlodes på:
http://phpwizard.net/projects/phpMyAdmin/
Avatar billede the-lion Nybegynder
11. maj 2001 - 21:51 #2
Jeg har været inde på linket, og hentet begge zip filer, men ved ikke helt hvordan jeg kan komme til at bruge det (Mangler understøttelse af PHP?)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. maj 2001 - 21:52 #3
vil du køre det på computeren, eller på dit websted?
Avatar billede the-lion Nybegynder
11. maj 2001 - 22:06 #4
For at lave databasen, skal programmet kører på min egen pc.
Men databasen, skal buges på Netsite ASP server.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. maj 2001 - 22:08 #5
Dvs. Du har en MySQl database på netsite?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. maj 2001 - 22:14 #6
du skal lige finde ud af om der var en Mysql med da du købte dit webhotel
Avatar billede the-lion Nybegynder
11. maj 2001 - 22:51 #7
Jeg har ikke webhotel hos dem endnu, men det varer formentlig under 1 måned inden jeg har hos dem... :-)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. maj 2001 - 22:55 #8
nå, okey.
men så skal du lægge PhpMyadmin på nettet når du engang for det.
og du skal bare huske at tilpasse den fil der hedder confic.inc.php tror jeg den hedder. Der skal dine oplysninger være, brugernavn, password, dbnavn osv.
Avatar billede the-lion Nybegynder
11. maj 2001 - 23:03 #9
øhhh, kan man ikke kører det med PWS? eller er der et andet program man kan installer, så man kan få understøttelse af PHP?
Avatar billede the-lion Nybegynder
11. maj 2001 - 23:06 #10
På siden for netsit ASPsite, står der at den ikke understøtter mySQL, men hvis man med ASP kalder en mySQL database via ODBC, burde det så ikke kunne lykkedes?

Netsite beskrivelse af deres hotel : http://www.netsite.dk/featureskema.html
Avatar billede snowmoad Nybegynder
12. maj 2001 - 12:17 #11
På det webhotel du har SKAL du have MySQL med for at bruge det til noget...
Avatar billede the-lion Nybegynder
14. maj 2001 - 15:36 #12
Tjaaa, jeg mangler stadig et grafisk program til at lave MySQL databaser med? (Og ikke i PHP format, da jeg ikke har ´mulighed for at bruge det...)
Et ordentlig svar på dette, vil give de 40 point, da dette er hoved spørgsmålet...
Eller intil videre, er det snowmoad og gizmo-gizmo der har gaflet de første 20 point i fællesskab
Avatar billede zeriox Nybegynder
17. maj 2001 - 12:10 #13
Hvis vil køre hurtige databaser (mysql) sikker med asp (Acces) så er den eneste rigtige løsning at oprette databaserne på mysql sql, og så linke databaserne i en Access database og kommunikere gennem access database (Tager nogle msek. men det kører godt) ... med hensyn til klienten fandt jeg den hidtil bedste jeg har set på

http://download.cnet.com/downloads/0,10152,0-10083-110-4638338,00.html?gid=65147&tag=st.dl.10083-100-4638338-4638338.dln.10083-110-4638338