Avatar billede kentokio Novice
12. juli 2006 - 12:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

mistet internet forbindelse

Hej jeg har en alm kabel internet, for ikke ret lang tid siden købte jeg en bærebar komputer med netkort og trådløst når jeg bruger min bærebar her hjemme har jeg flere gange bare sat mit netkabel i min bærebar og jeg var på nettet nu virker det pludselig ikke mere?

men det virker fint og uden problemer når jeg sætter stikket i min stationær?

noge der ved hvad jeg kan gøre eller tjekke?
Avatar billede cerb Nybegynder
12. juli 2006 - 14:41 #1
Det er nok fordi dit modem fra udbyderen kører på mac adresse, den ser normalt en mac adresse fra det netkort der fuglte med da du bestilte det, når du så putter net kablet i den bærbare, så ser det en anden og du mister din ip.

Du kan slukke dit modem i et stykke tid og se om det kommer igen, men det nemmeste er at sætte en router op efter dit modem.

Så slipper du for de problemer med at forbindelsen ryger hele tiden.
Avatar billede kentokio Novice
13. juli 2006 - 19:34 #2
det hjælper ikke der den skriver der ingen forbindelse er.. selv om jeg slukker mit modom og tænder det igen..