Avatar billede lund_dk Praktikant
12. juli 2006 - 09:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Film Database

Hej!

Vil gerne have vurderet min film database på godt og ondt.
Fejl, forslag, mangler osv modtages gerne.

Findes på:
http://www.referencer.lund.dk/filmdatabase/
Avatar billede lund_dk Praktikant
12. juli 2006 - 09:58 #1
Login til admin:
Brugernavb: demobruger
Password: demo
Avatar billede zynzz Praktikant
12. juli 2006 - 10:10 #2
Totalt lækker side, der er en rødtråd gennem designet / kodningen er meget flot udført, jeg syntes faktisk siden er flot udført.

- Det eneste er måske toppen, lidt kedelig.

Men du får ros her fra!
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
12. juli 2006 - 10:20 #3
Selv om jeg er test bruger, kan jeg da godt tilføje brugere ;o)

Jeg får en fejl, hvis jeg vil tilføje en film, uden at udfylde noget. Så måske noget errorhandling der?
Avatar billede zynzz Praktikant
12. juli 2006 - 10:25 #4
music jeg tror test bruger er en bruger han har lavet for at vi kan logge ind....
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
12. juli 2006 - 10:28 #5
Det var også mest pjat - fordi jeg hackede mig frem til at kunne håndtere brugere.
Avatar billede zynzz Praktikant
12. juli 2006 - 10:32 #6
Der var hvis ikke meget hacking over det :P
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
12. juli 2006 - 10:52 #7
Næh - men det er jo et vidt begreb.
Jeg kom frem til en funktion, der ellers ikke er tilgængelig.
Nå, men ikke mere offtopic.

Jeg synes det ser rigtig godt ud. Meget brugervenligt. Jeg har dog kun set siden i IE 6.0
Avatar billede uldumsedb Nybegynder
12. juli 2006 - 11:08 #8
hej supper fin side rigtigt god at finde rundt i
jeg har prøvet den i IE 7,0 beta version 3 og Ie 6,o og i ff den virker fint i de tre browser
mhv
torben
Avatar billede lund_dk Praktikant
12. juli 2006 - 11:19 #9
Fejlen med oprettelse af film er rettet. Ligeledes med demobruger med brugerkonti.

Toppen er lidt kedelig,ja.Men scriptet er lavet forholdvis enkelt, således kunden som køber systemet selv nemt kan videreudvikle det, og/eller ændre designet..
Avatar billede webt Nybegynder
12. juli 2006 - 13:14 #10
Lækkert system, meget brugbart her er de ting jeg har fundet:
- Det er muligt at udlåne en film uden at skrive et navn på låner
- under udlån er når man udvider en udlånt film så man kan se afleveringsdato og prøver
at lukke udvidelsen igen forsvinder afleveringsdato også men de andre rykker ikke op igen (firefox)
- Hvis man udlåner en film uden feltet dato er udfyldt smider den en DB fejl - igen errorhandling
- Den samme film kan udlånes flere gange
- Vælg dato på udlån virker kun i IE
- Opret film - vælg billede - her kan man ikke få preview af coveret - billedet kan ikke vises
- Kunne være fedt hvis man kunne indtaste hvilken type ekstramateriale der er med (måske bare mig der går meget op i den slags ting :D)
- Personligt synes jeg Tale og Lydformat bør sammenhægtes, det er jo tit at en film fx har Engelsk DTS men fx kun DD Fransk
- Evt mulighed for PDF generering af film liste ville være lækkert
- "Søg efter film" - tænkte jeg ummidelbart at man kun kunne søge på filmnavn, men så vidt jeg kan se kan man også søge på skuespiller
- Jeg har tilføjet skuespilleren børge til Anja efter Viktor, og når man klikker på denne søger den rigtigt nok og finder filmen men skriver jeg Børge ind på forsiden bliver resultatet til brge og jeg finder selvfølgelig ingen film der matcher
- Popupen der spørger "er du sikker på du vil slette denne dvd" på står som: pÃ¥
- Opret film: ville være rart med en alternativ titel eller fx Dansk og Engelsk titel
- Under film info vises Undertekster med Flag, det kunne Tale vel også lige så godt?
- Opret film - ville være rart hvis man kunne angive hvor mange diske der var i DVD'en og evt hvad der var på de forskellige
- Opret film: Region kunne evt godt ha' en betegnelse også udover bare 1 altså 1 Nordamerika osv

Ovenstående er skal på ingen måde ses som værende negativt har simpelthen bare skrevet alt ned jeg kunne komme på da jeg afprøvede det fede system. En lille ting ekstra, kunne være fedt med indhentning af info. fra IMDB som mange andre systemer gør brug af  mht til skuespillere osv

Håber det kunne bruges
Mvh
Martin
Avatar billede lund_dk Praktikant
12. juli 2006 - 13:28 #11
Hej Martin

Mange tak for din feedback.
Det er bugbart! Meget af det klart noget jeg vil bruge :)
Avatar billede webt Nybegynder
12. juli 2006 - 14:06 #12
Så lidt, har selv tanker om at skrive et ligende system til eget brug, bruger PT PHPFlicks men har efterhånden udvidet og omskrevet så meget i det og mangler stadig massere af funktioner sååå når tiden en dag byder sig går jeg også igang :) Du får lige et svar med på vejen her, mens jeg har mulighed for det (2 ugers ferie uden net fra i morgen, med mindre der er nogen selskaber der ligger fiber ud til telte :D)

Fortsat god dag
Martin