Avatar billede kris75 Mester
12. juli 2006 - 09:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Netværk gennem 1 computer.

Hej
Jeg bruger min windows xp computer med et trådløst netkort til at modtage min internet forbindelse. Det fungerer også ganske fint. Mit problem er, når jeg så skal sætte min bærbare til mit ikke trådlåse netkort. Der går computeren ind og skriver at der er begrænset eller ingen internet forbindelse. Hvad skal ipadressen være på det ikketrådløse netkort være?
Hvis i skal have flere oplysninger, så må i endelig skrive.

Mvh.
Kris
Avatar billede kris75 Mester
12. juli 2006 - 10:45 #1
Jeg har fundet ud af at hvis jeg deler en internet forbindelse, så får det netkort man deler videre af ipadressen 192.168.0.1. Så er problemet bare at routeren der også er på netværket har den samme ipadresse. Hvad kan der gøres ved det? Kan netkortet få en anden ip adresse end 192.168.0.1?
Avatar billede kenp Novice
12. juli 2006 - 12:39 #2
Nej det kan den ikke så skal du ændre ip-adressen på router i stedet for.
Avatar billede teles.de Nybegynder
18. juli 2006 - 18:34 #3
Jeg vil give kenp ret i at som standard, uden anden form for extre software er det ikke muligt. :)

dog ville det nemmeste for dig nok være at gå ind i din router og ændre dens ip til en anden bare husk at den skal ligge i samme iprange.
Avatar billede kris75 Mester
19. juli 2006 - 09:13 #4
ok, det vil sige at de alle feks. skal have 192.168.1.xxx?