Avatar billede zajin Nybegynder
12. juli 2006 - 09:06 Der er 3 kommentarer

Mails når ikke frem. Besked fra mailer-daemon.

Jeg har et problem.
Jeg har en exchange 2003 server som egentlig fungere udemærket, men en medarbejder i USA får nogle fejlmeddelelser når han prøver at sende til nogle af sine klienter derovre...
Han får følgende tilbagemelding:

This is the Postfix program at host pasmtp.tele.dk.

####################################################################
# THIS IS A WARNING ONLY.  YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE. #
####################################################################

Your message could not be delivered for 1.0 hours.
It will be retried until it is 4.0 days old.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

                        The Postfix program

<wschmidt2@netzero.net>: connect to mx.nyc.untd.com[64.136.20.83]: server
    refused to talk to me: 550 Access
    denied...58a1e52c99f9ec085d0575cdcdb911ed285c88f1a9d1bc9dad95f5add9dca818dd38...

---Jeg ville selv skyde på at det er en uoverenstemmelse med det amerikanske domæne og TDC's pasmtp.tele.dk server... Men er der andre der ved noget om det her!?
Avatar billede zajin Nybegynder
12. juli 2006 - 09:08 #1
en anden ting: Hans mails når ikke frem, selvom daemonen siger at den prøver at resende dem.
Avatar billede karser Nybegynder
12. juli 2006 - 10:02 #2
Prøv at lede i diverse RBL lister (Realtime Black Lists) på nettet... Kig evt. på www.dnsstuff.com og se under Spam database lookup.

Hvis dit domæne, eller IP adresse er (eller for den sags skyld, TDC's IP) er listed, er det sikkert årsagen!
Avatar billede verakso Nybegynder
12. juli 2006 - 12:06 #3
Som karser påpeger, så er det sikkert TDC der er årsagen.

Når jeg tjekker den mailadresse der ikke kan sendes til med enten Email Dossier fra CentralOps.net (http://centralops.net/co/EmailDossier.vbs.asp?email=wschmidt2%40netzero.net&vrfy_expn=true)
eller Mail Test fra www.dnsreport.com (et søster site til www.dnsstuff.com) så er der ingen fejl.

Der kan være flere årsager til at mx.nyc.untd.com afviser mails, men det behøver nødvendigvis ikke være fordi at din eller TDC's IP er røget på en Black List. Det kan være at mx.nyc.untd.com blot nægter at modtage mail hvis afsenderen ikke stemmer overens med den reverse-ip adresse.

Men som karser skriver, så prøv at tjekke dit domæne på www.dnsstuff.com.

For at dykke mere ned i tjek af mail problmerne, skal du næsten side og telnette til selve mailserveren, for måske på den måde få en lidt mere sigende fejlbesked frem.