Avatar billede thewizard Nybegynder
11. juli 2006 - 21:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Aflæs en tekstbox i et andet program?

Ja titel siger næsten alt.
Mit program skal kunne "aflæse" en tekstbox fra et andet program, og aflæse alle linierne, hvorefter den kopierer det over til sit eget. - Hvor efter det kan behandles.
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
11. juli 2006 - 22:58 #1
Hvis det kun er til intern brug, og må være lidt kluntet kan du gøre det med app.activate & sendkeys.
Jeg har brugt funktionen engang til at "importere data fra et program til en database med flere tusinde poster"
Avatar billede thewizard Nybegynder
12. juli 2006 - 01:41 #2
Kan du give et eksempel? Evt. link?
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
12. juli 2006 - 02:17 #3
Gå ind på www.wingps.dk
Login som ny bruger og på menupunktet Spor og Ruter kan du downloade en zip fil under Visual Basic Stuff.
Du skulle kunne bruge noget af det der er i programmet. Det er lavet i VB6
Avatar billede thewizard Nybegynder
12. juli 2006 - 05:20 #4
OCX fil manglede - og nej jeres program ser ikk rigtig ud til at snakke med andre. (efter at ha' kigget koden igennem)
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
12. juli 2006 - 13:54 #5
OCX filen findes på VB6 cd-en
de programmer som skal opstartes ligger som variabler og indlæses fra databasen
Avatar billede thewizard Nybegynder
13. juli 2006 - 01:36 #6
Jah, men programmet snakker jo ikk rigtig med andre programmer, og henter data fra dem.

Håber nogen kan hjælpe?
Avatar billede thewizard Nybegynder
29. juli 2006 - 15:31 #7
Ingen kunne svare.