Avatar billede godske Nybegynder
10. juli 2006 - 22:58 Der er 2 kommentarer

stopper under installation/opstart

Hej

Min computer er begyndt at opføre sig lidt sært, det sidste stykke tid har den haft problemer med at starte op og her for ikke så længe kom den til det punkt hvor den slet ikke vil mere.

I starten stoppede den ved "checking nvram", det problem er så ovre nu efter der er blevet pillet lidt ved hardwaren og min bios er blevet reset.

Gfx kort og ram har jeg testet med nogle fra en "rask" computer og det hjælper ikke.

Jeg har ved hjælp af killdisk fået slettet min hdd helt, og når jeg forsøger at installere windows kommer den med fejlkoder under opstarten af installationen.
Fejlkoder varierer fra at være en fejl allerede inden den rigtigt kommer igang med at læse fra cd´en, som fejl i en .txt fil. Filerne den laver fejl i er forskellige fra gang til gang, men mange gange stopper den osse under opstarten af installationen.

Mit gæt er at det er noget hardware det er galt med, det er efterhånden ved at være af ældre generation, jeg ved bare ikke hvor jeg skal lede efter problemet???

Hvis der er noget i skal vide bare spørg, jeg er efterhånden desperat for at få løst problemet.
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
12. juli 2006 - 12:58 #1
Prøv at krydstjek henholdsvis motherboard, CPU, hdd og strømforsyning. Så har du lidt at bruge sommerferien på :-)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
12. juli 2006 - 13:02 #2
Lugter lidt af en RAM fejl. Men det siger du, du har prøvet. hmm. men ja, du må jo prøve at skifte lidt ud for at finde fejlen som jake_the_snake siger :)