Avatar billede impala_leg Nybegynder
10. juli 2006 - 22:07 Der er 8 kommentarer

Teste grafikkort for fejl

Hey jeg har nogle problmer jeg tror skyldes mit grafikkort eller driveren, er der nogen der ved om jeg kan/hvordan jeg kan chekke det?

MVH
Michael
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
10. juli 2006 - 22:21 #1
Du kan prøve start-kør-dxdiag og så kikke under fanebladet skærm. Der kan du se om windows har registreret noget.
Du kan vel også prøve at hente den nyeste driver til dit kort.
Avatar billede impala_leg Nybegynder
10. juli 2006 - 22:36 #2
jep der står der ikke er fundet nogle fejl, man kan så teste "direct 3D" på en knap derinde hvor man så ser en firkant rotere, det viser den også ganske fint, men når den så spørger om man kan se det er skærmen sort, jeg kan se musen og kan så bruge det lille vindue til at "viske den sorte skærm væk" så jeg kan se det rigtige billede underneden..
ja jeg har hentet den nyeste driver til kortet, det var det første jeg gjorde
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
10. juli 2006 - 22:43 #3
Hvornår er problemet der? Og hvad er det der sker? Og hvilket grafikkort er det?
Avatar billede impala_leg Nybegynder
10. juli 2006 - 22:49 #4
det kom efter jeg har kørt den test i dxdiag der hedder "Direct 3D" har ikke set det før nu her, jeg har før hen haft problemer med spil fryser, selv warcraft 3 gør det en gang i mellem og for noget tid siden genstartede den også med blå skærm..

System summarum:

Mainboard :    Asus A8N-E
Chipset :    nVidia nForce4
Processor :    AMD Athlon 64 3200+ @ 2000 MHz
Physical Memory :    1024 MB (2 x 512 DDR-SDRAM )
Video Card :    Nvidia Corp GeForce 6600 GT
Hard Disk :    Maxtor (204 GB)
Hard Disk :    ST3320620AS (320 GB)
DVD-Rom Drive :    _NEC DVD_RW ND-3550A
Monitor Type :    LG Electronics (GoldStar) L1930S - 19 inchs
Network Card :    Atheros Communications Inc AR5212 802.11a/b/g Wireless Adapter
Network Card :    Realtek Semiconductor RT8139 (A/B/C/810x/813x/C+) Fast Ethernet Adapter
Operating System :    Microsoft Windows XP Professionnal 5.01.2600 Service Pack 2
DirectX :    Version 9.0c  (marts 2005)
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
10. juli 2006 - 22:53 #5
Måske bliver dit kort for varmt? Såvidt jeg kan se, så mangler pcén ikke styrke.
Avatar billede impala_leg Nybegynder
10. juli 2006 - 22:55 #6
hehe nej det skulle ikke være det der er problemet, synes også det var underligt da den begyndte at hakke i warcraft 3, altså det gamle spil..

Voltage, temperatures and fans

Monitoring Chip :    ITE IT8712F
CPU Core :    1.46 V
+3.3V Voltage :    3.31 V
+5V Voltage :    5.05 V
+12V Voltage :    11.61 V
Chassis Fan :    661 rpm
Processor Fan :    1739 rpm
Power/Aux Fan :    25000 rpm
Processor Temperature :    37 °C
Mainboard Temperature :    41 °C
Power/Aux Temperature :    28 °C
:
Monitoring Chip GPU :    nVidia Driver
Temperature GPU :    44 °C
Fan :    100%
:
Hard Disk Temperature Maxtor 6Y200P0 :    35 °C
Hard Disk Temperature ST3320620AS        :    39 °C

jeg har endda sat en ny blæser på den fra Zelman mener jeg den hedder, men det lader ikke til der bliver for varmt
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
10. juli 2006 - 23:01 #7
Du kan prøve at geninstallere directx, eller hele kortet og drivere, eller begge... Er bange for jeg ikke kan hjælpe mere...
Avatar billede impala_leg Nybegynder
10. juli 2006 - 23:04 #8
det har jeg prøvet, går ud fra den sletter directx når man sletter netkortet under enhedshåndteringer? Men har fjernet det i fejlsikret tilstand og så lagt det ind igen, så kunne den ikke installere driveren igen, blev nødt til at installere den på en anden måde, hehe det er bare helt i orden :-)