Avatar billede maqhem Nybegynder
10. juli 2006 - 20:31 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Optage fra skærmen

Hej!

Jeg ved, dette er blevet efterspurgt mindst en million milliard gange før, men alligevel:
Hvor kan jeg finde et program, der kan optage hele/dele af skærmen i omkring 5 - 6 minutter. Jeg har nogle musikvideoer på en dvd, som jeg gerne vil have overført nemlig - og jeg har prøvet dvd-rip-programmer, og det er simpelt hen for mærkeligt!
Jeg har også prøvet diverse sære optage-programmer, men når det kommer til stykket, kan filen ikke åbnes, fordi den er for stor eller sådan noget underlig noget.

Det kan bare være SÅ fedt, hvis nogle kan finde et - eller et rip-program, der ikke består af 4 - 5 forskellige programmer for at optage, dekryptere, konvertere, danne og vise videoen. Helst lidt simpelt, tak!
Kvaliteten behøver ikke være verdens bedste; blot, så man kan se, hvad der foregår :)

Programmet SKAL været gratis - jeg er ikke villig til, at bruge så meget som en krone på et sådan program; så tænder jeg sq bare for dvd'en og fjernsynet hvis det skulle være det :)

Maqhem
Avatar billede norbert_ Nybegynder
10. juli 2006 - 21:07 #1
Jamen du skal da bare have DVD-shrink
http://www.parameter.dk/click/d1370de08b26f719d1f101bb283d7b65
Du putter din DVD i drevet, åbner DVD-shrink og åbner drevet i programmet, og ca en halv time har du en kopi af DVD'en.
Her kan du læse hvordan.
http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm
Avatar billede norbert_ Nybegynder
10. juli 2006 - 21:09 #2
Du kan ovenikøbet nøjes med at overspille lige de videoer du vil have over og så brænde dem på en DVD. Så der kan ligge mange på sådan en. Alt det gør du i DVD-shrink. Jeg finder lige nogle flere guides.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
10. juli 2006 - 21:12 #3
http://www.dvdshrink.info/compilation.php
Her er en guide, der viser hvordan du fisker de filer du vil have på din nye DVD.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
10. juli 2006 - 21:12 #4
Og her er flere forskellige guides:
http://www.dvdshrink.info/guides.php
Avatar billede maqhem Nybegynder
10. juli 2006 - 21:38 #5
Jo, tak. Nu er dvd-en analyseret og blevet bearbejdet. Så har jeg en mappe på min computer med to undermapper: AUDIO_TS og VIDEO_TS - men ingen video, kun en masse datafiler i VIDEO_TS.
Hvad nu?
Avatar billede maqhem Nybegynder
10. juli 2006 - 21:45 #6
... for det var jo meningen, at jeg skulle kunne overføre videoen :)
Ikke blot lave en back-up-ting, som kun kan brændes på ny; men ikke ses!
Avatar billede maqhem Nybegynder
10. juli 2006 - 21:47 #7
Filerne er som følger:

VIDEO_TS.BUP
VTS_01_0.BUP
VTS_01_1.VOB
VIDEO_TS.IFO
VTS_01_0.IFO

- findes der eventuelt et program, som kan lave disse om til en video? - hvis da ikke dvd-Shrink kan klare opgaven eller faktisk har lavet en video et sted :)
Avatar billede maqhem Nybegynder
10. juli 2006 - 21:52 #8
"Når programmet er færdig efter ca. 1 times tid ligger filerne klar i DVD-folderen og er lige til at brænde ned på en DVD-skive"
Citat slut
- http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm
Avatar billede maqhem Nybegynder
10. juli 2006 - 21:54 #9
"(...) og vise videoen"
Citat slut
- maqhem
Avatar billede norbert_ Nybegynder
10. juli 2006 - 22:14 #10
Nu har du filerne liggende som DVD-filer på harddisken, så nu kan du arbejde med dem. Hvis du kigger på din DVD, vil du se, at det er nøjagtig de samme filer, som ligger på DVD'en. Det er selve vob-filen, som er videoen, og de andre filer fortæller, hvordan man kan se den. Har du f.eks. Power DVD, kan du se den på den, du kan også med stor sandsynlighed se den i windows media player, fuldstændig som hvis du ser originalen på din PC. Brug din afspiller. I stedet for at definere drevet, definerer du den mappe, dine filer ligger i - altså VIDEO_TS mappen, hvor dine vobfiler ligger.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
10. juli 2006 - 22:21 #11
Du kan også prøve i stifinder at dobbeltklikke på vob-filen, så burde der være et program, som åbner sig, og du vil se videoen.
Avatar billede kurns Nybegynder
10. juli 2006 - 22:50 #12
har haft det ligesom dig og rodet med en masse programmer der ikke ku du', men dette virkede for mig:

http://piratgruppen.org/article.php3?id_article=92
Avatar billede maqhem Nybegynder
10. juli 2006 - 23:03 #13
Media Player kan faktisk godt spille VOB-filen. Blot ét spørsgmål til: er det muligt, at komprimere til ét format, enten .avi, .mp(e)g eller noget? Så jeg ikke har 4 "meningsløse" filer ved siden af?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
10. juli 2006 - 23:06 #14
Joda. Du kan bruge et program, som hedder vob2mpeg.
http://www.svcd2dvd.com/downloads.aspx#VOB2MPG
Og den koder heller ikke filen om, heller ikke lyden. Det eneste du får er en mpeg-fil, som du så senere kan konvertere tilbage til DVD-filer (vob)
Avatar billede maqhem Nybegynder
10. juli 2006 - 23:08 #15
Hvis jeg omdøber .VOB-filen til .mpg duer skidtet, jeg jeg kan fjerne de resterende filer!
TAK GAMLE VEN!
DET VAR SKIDE GODT!
DET BEDSTE NOGENSINDE :D
Avatar billede norbert_ Nybegynder
10. juli 2006 - 23:08 #16
Du åbner programmet, finder mappen på harddisken. Så skulle det give sig selv. Så får du én mpeg-fil.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
10. juli 2006 - 23:10 #17
Nåja, sådan kan du også gøre :-). Men ikke altid. Mange gange fylder et nummer flere vobfiler, men så er det lille program vob2mpeg kanongodt, da det sætter filerne til én fil. :-)
Avatar billede maqhem Nybegynder
10. juli 2006 - 23:11 #18
Det skal jeg huske! Tak!!!^(99^99999)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
10. juli 2006 - 23:12 #19
Selv tak - og tak for point :-)
Avatar billede maqhem Nybegynder
10. juli 2006 - 23:15 #20
... hvis dy vidste, hvor længe, jeg har søgt... Og så var det så enkelt 8D
Avatar billede maqhem Nybegynder
10. juli 2006 - 23:16 #21
... Ville gerne give dig 100 % karma eller noget - men det kan man jo ikke gøre igen :)
- du fik jo dén gang med min karma-klage, hehe. Og du fik da vidst også nogle 0%-ting, på grund af mig :P
Avatar billede norbert_ Nybegynder
10. juli 2006 - 23:24 #22
Sikkert nok, husker det ikke rigtigt. :-) Jeg går egentlig heller ikke så højt op i det. Jeg gør det så godt jeg kan, og nogen kan lide det, andre ikke, sådan er det.