Avatar billede mick.ftw Nybegynder
11. maj 2001 - 17:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

kun et biblio på server ?

Jeg kan ikke finde ud af give fold´k adgang til mere end ét bibliotek ad gangen på min g6 server, hvad er det jeg overser / dummer mig med ??
Avatar billede mick.ftw Nybegynder
11. maj 2001 - 18:05 #1
disse fold´k er selvfølgeligt folk *GG*
Avatar billede zyclon Nybegynder
11. maj 2001 - 18:15 #2
Du skal huske at sætte kryds i \"+subdirs\", så viser den alle undermapper i den mappe du har valgt.

/Zyclon
Avatar billede mick.ftw Nybegynder
11. maj 2001 - 18:19 #3
zyclon, yep så langt er jeg med, men jeg vil gerne give access til flere mapper end kun én ?
Avatar billede arne_byste Nybegynder
11. maj 2001 - 18:34 #4
du skal sætte RODEN først
Dernæst give adgang til undermapper (subdirs)

Husk os at indstille mapperne så alle har adgang og ikke bare ejeren (dig selv)

Ellers ka du jo bruge ServU FTP som er MEGA let!
(og faktisk er et meget \"lille\" program)
Avatar billede mick.ftw Nybegynder
11. maj 2001 - 18:42 #5
arne, ja men jeg vil gerne give adgang til \"mappe xx på drev d:\" - \"til mappe yy samt mappe RR på drev E:\" samt
\"mappe ftw på drev f\", det er det der er mit problem
Avatar billede zyclon Nybegynder
11. maj 2001 - 18:56 #6
Jeg har aldrig selv prøvet det, men hvis du går ind i Help -> Manual/Help og vælger punkt 3.2 der gerne skulle hede \"Link File\" står der forklaret hvordan du laver for flere mapper fra forskellige drev.
Avatar billede snowball Novice
11. maj 2001 - 19:00 #7
mick.ftw: Du laver bare en normal \"windows genvej\" til den mappe / det drev som du vil gi\' adgang til. Derefter ligger så genvejen et sted som som brugeren har adgang til. F.eks. den folder hvor brugeren ender når han logger ind.

Nu skal du så også sætte din server op til at den skal vise dine .lnk filer som links. Du kan på http://www.bpftpserver.com/manual/manual_eng/33.linksfile.html se hvordan samt et andet forslag til hvordan du kan lave links. Måden .txt filen dog efter min mening ikke nær så godt som .lnk filer !

Husk, at for at brugeren kan se dine links, så skal han ha\' adgang til både det drev hvor linket ligger og der hvor det peger hen !!!

Snowball
Avatar billede mick.ftw Nybegynder
11. maj 2001 - 19:11 #8
kære \"snebold\"
det jeg gerne vil (måske snakker vi i øst/vest) er at give access til flere specifikke mapper på flere forskellige drev, som jeg ser det kan man kun give access til én mappe (på ét drev) pr. bruger via serveren ???
Avatar billede snowball Novice
11. maj 2001 - 19:15 #9
mick.ftw: Det er jeg udemærket klar over, og det er også det jeg lige har forklaret dig ! Så prøv og læs hvad jeg har skrevet igen :)

Eller kig på http://www.bpftpserver.com/manual/manual_eng/33.linksfile.html ! Der er også en udemærket forklaring !

Snowball
Avatar billede mick.ftw Nybegynder
11. maj 2001 - 19:21 #10
ok, Í got it !
\"snebold\" var iøvrigt ikke ment hånligt, hvis du tog det som sådan..........
tak for hjælpen
Avatar billede snowball Novice
11. maj 2001 - 19:26 #11
Det var så lidt :)

Snowball