Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2006 - 13:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Arbejde på Grønland "skat"

Jeg skal op på Grønland og arbejde, her d 15/7, jeg skal være deroppe omkring 2 måneder af gangen,og hjem i en uge, det kan dreje sig om de to måneder, eller to mere,jeg får intet af firmaet, altså kost, og logi, er der nogen der ved hvad jeg kan trække fra, normalt er det 417 Kr om dagen i kost, og 179 om dagen i logi, jeg troede også det var sådan på Grønland, men jeg får en sludder for en sladder, når jeg snakker med skat, her i Kalundborg hvor jeg bor, bliver så henvist til Holbæk skat, "sammenlægning" jeg ringer så til dem, men det gør det ikke nemmere at forstå !
Avatar billede pallas Nybegynder
10. juli 2006 - 13:47 #1
http://www.tax.dk/pjecer/rejseudgifter.htm
så vidt jeg ved er der ingen undtagelser omkring grønland - pånær hvis vi snakker skat. Hvor du så kan opnå beskattelse i Grønland hvis du er der over 6mdr.
Avatar billede pallas Nybegynder
10. juli 2006 - 13:48 #2
.... og det er jo ikke tilfældet her.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2006 - 13:53 #3
Nej det mener jeg heller ikke, men sådan jeg kan se det, vil jeg da hellere have mit fradrag, i stedet for at blive beskattet " Grønlandsk "
10. juli 2006 - 13:53 #4
Tag kontakt til Grønlands hjemmestyres Danmarkskontor. De er inde i alle regler omkring ophold i Grønland.
De kan også oplyse dig om reglerne for grønlandsk beskatning, som kan indtræffe afhængigt af hvor mange gange af 2 måneders varighed du skal til Grønland. En uges ophold i Danmark for hver 2 måneder vil sandsynligvis ikke være tilstrækkeligt til at forhindre grønlandsk beskatning efter 6 måneder i Grønland.
Grønlands Repræsentation • Strandgade 91, 3.loft • Postbox 2151 • 1016 København K.
Tlf. 3283 3800
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2006 - 14:08 #5
Ummidelbart tak til erikjuul, jeg prøver at ringe til dem, og høre om de kan oplyse mig, jeg vender tilbage og giver point, hvis de er klogere ! ;-)
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2006 - 14:26 #6
Jeg ringede til Grønlands Repræsentation, og de gav mig et fyldestgørende svar, "meget kompetent mand" , så hvis du erikjuul, vil ligge et svar, så flyver point i din retning.
10. juli 2006 - 14:36 #7
Har oplevet nøjagtigt samme problemstilling med det danske skattevæsen. Danmarkskontoret derimod gav mig svarene straks.

God tur - der venter dig en utroligt spændende oplevelse!
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2006 - 14:38 #8
Tek skal du have, og tak.