Avatar billede irmapigen Nybegynder
09. juli 2006 - 22:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

En kant i et billede

Jeg har et billede, som jeg vil har en kant rund omrking. Den skal ikke være helt ved kanten, og bare være en tynd linie (helst med skygge udadtil). Nu har jeg brugt nogle timer for at finde ud af det... kan I hjælpe mig?
Avatar billede michael-k Nybegynder
10. juli 2006 - 19:44 #1
Lav et nyt dokument som er nogle pixel større end dit orginal billede. Feks vil du lave kanten 1 pixel bred, så lav dit dokument 1 pixel større, er det 2 pixel så lav dokumentet 2 pixel osv.

Så har du to dokumenter åbnet, tag så det dokument som indeholder dit billede og kopiere det over i dit nye dokument. Placer billede i midten af dokumentet. Du har to lag nu, højre klikke på et af lagene og vælge merge layers, så du kun har et lag.

Så det bare lave en stroke, feks ved at dobbelt klikke på laget og vælge stroke, lav den så 1 pixel hvis det er det du har valgt, og vælg inside, så har du en kant på dit billede :)
Avatar billede falcon59 Nybegynder
13. juli 2006 - 10:32 #2
OK - her er en måde at gøre det på.

- Åben dit billed
- Gå til menu Image -> Resize -> Canvas size
- Tryk Relative og læg så så meget du vil have på fx 0,5 på begge leder.

Nu har du en pæn hvid kant

- Med Magic wand tool trykker du på den hvide kant
- Gå til menu Layer -> New fill layer -> Gradient

I den lille menu giver følgende indstillinger en ok effekt:
Gradient: Sort mod hvid
Style: Radial
Angle: 90 grader
Scale: 150

Håber det hjælper dig
Hilsen
Falcon59
Avatar billede haho Nybegynder
13. juli 2006 - 15:42 #3
Hej
Her er en anden måde:
Som ovenfor skal canvas størrelsen ændres. Herefter bør du lave et nyt lag, skift til dette lag, og marker det med CTRL+a.
- Gå i menuen EDIT og vælg STROKE, her kan du danne en ramme med valgfri farve og bredde. Vær opmærksom på Location, om den er centreret på kanten, eller udenfor. Marker Inside.
Gå herefter i menuen LAYER og vælg LAYER STYLE. Her kan du evt vælge BEVEL AND EMBOSS og lave en 3d effekt på din ramme. Mulighederne er her rigtig mange.

Håber dette kan hjælpe dig
God fornøjelse
/HAHO
Avatar billede irmapigen Nybegynder
18. juli 2006 - 18:21 #4
Tak for hjælpen!!!
Avatar billede falcon59 Nybegynder
19. juli 2006 - 09:13 #5
Så lidt

Hilsen
Falcon59