Avatar billede carinaenk Nybegynder
09. juli 2006 - 18:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bonjour Service - hvad er det?

Ved scanning opdager jeg et "program", som hedder Bonjour Console Utility.

Hvad i alverden er det?

Vedlægger en hijack this fil.

Er der nogen, som vil kigge den igennem?

På forhånd tak.

Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\slserv.exe
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\WINDOWS\system32\LVComS.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NSMdtr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Carina\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: IE Privacy Keeper - Last IE Window Detector - {1201333E-BAD9-481C-BCF5-6904498CF85B} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPKbho.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Tweak UI] RUNDLL32.EXE TWEAKUI.CPL,TweakMeUp
O4 - HKLM\..\Run: [type32] "C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [IE Privacy Keeper] "C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe" -stcleanup
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\Office\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra button: (no name) - {D799B0E4-BEDE-41d2-AEE0-1E3A1C4EF918} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: IE Privacy Keeper - {D799B0E4-BEDE-41d2-AEE0-1E3A1C4EF918} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe (HKCU)
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\programmer\bonjour\mdnsnsp.dll
O15 - Trusted Zone: *.bgbank.dk
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {04E214E5-63AF-4236-83C6-A7ADCBF9BD02} (HouseCall Control) - http://housecall-beta.trendmicro.com/housecall/xscan60.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - http://netbank.bgbank.dk/html/activex/BG/Menu.cab
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by109fd.bay109.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {601B418B-E6A6-47FC-A094-07248741CEB3} (Camtronics Medical Systems Web Viewer) - file://D:\vwr_data\WebVwr.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1138549104576
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1129366384384
O16 - DPF: {9B17FE0E-51F2-4692-8B32-8EFB805FC0E7} (HPObjectInstaller Class) - http://h30155.www3.hp.com/ediags/gs/install/guidedsolutions.cab
O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {C14A4E7F-CE6C-4DF4-87FF-9AA0C4065808} (PrintInterface Class) - file://D:\vwr_data\\mbprint.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://opdatering.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IP-Uploader Control) - http://asp05.photoprintit.de/microsite/defaults/activex/ImageUploader3.cab
O16 - DPF: {F9043C85-F6F2-101A-A3C9-08002B2F49FB} (Microsoft Common Dialog Control, version 5.0 (SP2)) - http://activex.microsoft.com/controls/vb5/comdlg32.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: ISSvc - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: SmartLinkService - Unknown - slserv.exe (file missing)
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
09. juli 2006 - 19:34 #1
Jeg ser på det :-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
09. juli 2006 - 19:41 #2
Der er ikke noget skidt i loggen. Bonjour kommer fra Apple, og du kan læse lidt om det her:
http://lists.apple.com/mailman/listinfo/bonjour-dev
Avatar billede carinaenk Nybegynder
09. juli 2006 - 19:55 #3
Tak for hurtig og (som sædvanlig) yderst professionel hjælp. Hvordan er det så lige, at jeg ændrer farven på flaget, så det ikke er gult mere?
Avatar billede ejvindh Ekspert
09. juli 2006 - 21:33 #4
Det var så lidt. Du lukker ved at markere mit navn ude til venstre, og så klikke på Accepter *S*
Avatar billede borock Nybegynder
01. april 2008 - 02:35 #5
Hør ikke på alle disse uvidende godtroende mennesker...

DIN LANGSOMME PC SKYLDES

"BONJOUR SERVICES" som desværre kommer ind i maskinen med IPOD og andre apple lorte ting....

Løsning:

Installer Vistamanager....

I start option: Uncheck load og bonjour...

I system services : disable bonjour services..

I smart uninstaller: Uninstall programmet bonjour...

det ligger i ..P...files/bonjour

Det lykkes for mig at lave en super uninstall....Andre på nettet har mega problemer....

og til sidst kører du lige programmet :

CleanMyPc registry...

Hold kæft hvor er der fart på mit azureus/ eset smart security/ fildeling...

Jeg er igang med at sprede fitna super video CD...

12000 downloads på 4 dage !

Skidegodt....
Avatar billede carinaenk Nybegynder
01. april 2008 - 09:06 #6
OK - er noget overrasket over, at du besvarer mit indlæg fra juli sidste år - jeg er dog meget glad for, at du reagerer på mit indlæg omkring min langsomme computer. Jeg kører dog ikke Vista - men Windows XP - har du også løsningen til dette?
Avatar billede borock Nybegynder
01. april 2008 - 11:57 #7
Det er et "robot" svar....Som lyder lidt firkantet...Det er afgivet i flere forums omkring "bonjour services"

Jeg ved bare at "bonjour services" bare skal fjernes...

google hvordan man fjerner bonjour.....!
Avatar billede ejvindh Ekspert
02. april 2008 - 09:23 #8
@borock: Jeg ser ikke at der er nogen "uvidende mennesker" der har sagt noget i denne tråd, som ikke passer. Hvis du ser øverst på siden, så er spørgsmålet lagt i virus-kategorien. Når man lægger en Hijackthis-log i virus-kategorien, så er det fordi man vil have computeren undersøgt for virus. Og som jeg svarede ovenfor, så var der ikke virus i computeren.
Avatar billede carinaenk Nybegynder
02. april 2008 - 11:43 #9
Jeg vil helst ikke drages ind i Jeres "interne diskussion". Som jeg skriver til borock kører jeg ikke Vista og beder om løsningen for Windows XP. Har I den?

På forhånd tak.

Hilsen
Carina